  • 1. Data: 2009-09-08 10:17:20
    Temat: przelew od matki - szybkie pytanie
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Witam,

    Czy jeśli dostanę od mamy przelew rzędu 50000 na konto, to muszę w te
    pędy na SD-Z1 formularzu to zgłosić?

    Coś nie mogę też doczytać się czy i ile zapłacę podatku? ewentualnie,
    czy jeśli te środki zostaną mi pozostawione do dyspozycji na koncie jako
    współwłaściciel (czyli bez przelewu na swoje) to procedura jest ta sama?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-09-08 10:31:19
    Temat: Re: przelew od matki - szybkie pytanie
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 08 Sep 2009 12:17:20 +0200, Tomek Głowacki
    <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> wrote:

    >Czy jeśli dostanę od mamy przelew rzędu 50000 na konto, to muszę w te
    >pędy na SD-Z1 formularzu to zgłosić?
    Za co ten przelew? Zaplata za towar? Usluge? Darowizna?
    Przelew przelewowi nie rowny. Jesli masz na mysli darowizne
    to zamiast SD-Z1 jest SD-Z2. Zglosic musisz w te pedy w ciagu 6
    miesiecy.

    >Coś nie mogę też doczytać się czy i ile zapłacę podatku?
    Jesli zglosisz w terminie to nie zaplacisz podatku.
    Jesli nie zglosisz - zaplacisz.

    http://ulgi.wieszjak.pl/podatek-od-spadkow-i-darowiz
    n/98032,Ile-mam-czasu-na-zlozenie-SD-Z2.html

    WAM
    --
    tani wypoczynek dla studentów:
    www.nadmorze.pl

  • 3. Data: 2009-09-08 11:42:22
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    WAM pisze:

    > Za co ten przelew? Zaplata za towar? Usluge? Darowizna?
    > Przelew przelewowi nie rowny. Jesli masz na mysli darowizne
    > to zamiast SD-Z1 jest SD-Z2. Zglosic musisz w te pedy w ciagu 6
    > miesiecy.

    Tak, zwykła darowizna.

    > Jesli zglosisz w terminie to nie zaplacisz podatku.
    > Jesli nie zglosisz - zaplacisz.
    >
    > http://ulgi.wieszjak.pl/podatek-od-spadkow-i-darowiz
    n/98032,Ile-mam-czasu-na-zlozenie-SD-Z2.html

    Dzięki wielkie, wszystko jest jasne teraz, jakoś nie mogłem się dokopać
    do spójnej informacji przez google.

    Pozdr,
    Tomek