  • 1. Data: 2003-12-30 08:05:04
    Temat: sp z o.o.
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam takie pytanko: kupiliśmy udziały w sp. z o.o. nie działającej od 1996
    roku, wczoraj u notariusza odbyliśmy Zgromadzenie Wspólników zmieniające
    prawie wszystko w umowie spółki, a co najważniejsze również samą nazwę.
    Jutro składamy dokumenty w KRS.
    A co z Urzędem Skarbowym?
    Jeżeli spółka ma NIP i Regon czy możemy odwiesic dzialalność przed
    uzyskaniem wpisu w KRS (obecnie RHB)?
    A jeżeli tak, to jaką nazwą mamy się posługiwać: starą, czy nową? czy może:
    Nowa Sp. z o.o. (dawniej Stara Sp. z o.o.) ??

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2003-12-30 13:01:50
    Temat: Re: sp z o.o.
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Łukasz Kaliński l...@p...onet.pl ...

> [...]
    > A jeżeli tak, to jaką nazwą mamy się posługiwać: starą, czy nową? czy
    > może: Nowa Sp. z o.o. (dawniej Stara Sp. z o.o.) ??

    Z tego co wiem to w US nowa nazwę podajecie dopiero wtedy kiedy otrzymacie
    aktualny KRS. Ale najlepiej zadzwońcie do US, przy okazji dowiecie sie czy
    spółka była wogóle zawieszona.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
    wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta

  • 3. Data: 2003-12-30 13:19:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > aktualny KRS. Ale najlepiej zadzwońcie do US, przy okazji dowiecie sie czy

    Co do zmiany jakichkolwiek danych - to poza kluczowymi, jak siedziba (bo
    US musi wiedzić w każdym momencie gdzie poczte wsyłac i gdzie leżą
    dokumenty, na to mamy 7 dni licząc od zmiany stanu faktycznego nie od
    rejestracji tej zmiany w KRS), resztę podaje sie USowi po otrzymaniu
    aktualnego odpisu z rejestru.
    Wlaściwie do czasu dokonania zmian w KRS należy używać starej nazwy
    spółki. Nowa nabieże mocy prawnej dopiero w momencie wpisu do KRS.
    Przerabiałam to rok temu.
    Czasem jest zamieszanie z fakturami od dostawców, ale tutaj wystarczyą
    noty korygujące.

    Generalnie nie istnieje stan zawieszenia spółki z o.o.
    Na czas faktycznego niewykonywania działaności US może zwolnic spółke na
    jej wniosek ze kładania deklaracji CIT miesięcznych (ale nie rocznych -
    bilans trzeba zrobić).
    Więc podejrzewam że wystarczy pisemna informacja do US że spółka wznawia
    działalność.
    Na razie oczywiście pod stara nazwą.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-12-30 15:07:55
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

> [...]
    > Przerabiałam to rok temu.
    > Czasem jest zamieszanie z fakturami od dostawców, ale tutaj wystarczyą

    No wlasnie, czyli jak powinny byc wystawiane faktury po zmianie nazwy i
    siedziby spolki:

    - stara nazwa, nowa siedziba (do czasu dokonania zmian w KRS) czy
    - stara nazwa, stara siedziba ( do czasu dokonania zmian w KRS) czy
    - nowa nazwa, nowa siedziba

    Ma to duze znaczenie zwlaszcza przy zmianie wlasciwosci US

    No i kolejne pytanie: spolka zmienila siedzibe (i miejsce wykonywania
    dzialalnosci) 29.12.2003 gdzie skladac deklaracje:

    VAT7 za 12.2003 (przypuszczam, ze w starym US)
    PIT4 za 12.2003 (chyba tez w starym US)
    CIT8 za 2003 (tutaj juz zupelnie nie wiem - chyba w nowym US)

  • 5. Data: 2003-12-31 07:23:55
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > PIT4 za 12.2003 (chyba tez w starym US)
    > CIT8 za 2003 (tutaj juz zupelnie nie wiem - chyba w nowym US)

    Deklaracje składamy do urzędu właściwego miejscowo ale na ostatni dzień
    miesiąca - a w tym przypadku trzeba poczekać na nowy KRS i dopiero wtedy
    zmiany mają moc prawną.
    Czyli jeżeli dostaniecie KRS 30.01 to nowy US już za styczeń, jeżeli 01.02
    to za luty.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński