  • 1. Data: 2002-10-13 17:50:34
    Temat: srodek trwaly, amortyzacja i VAT
    Od: "avangp" <a...@p...onet.pl>

    Witam.
    Prowadze Dzialalnosc Gospodarcza na KPiR.
    Mam pytanie dotyczce amortyzacji srodka trwalego:
    Kupuje srodek trwaly w cenie zakupu netto 4700zl + 22%vat = 5734 brutto. Czy
    VAT odpisujemy zgodnie z faktura w nastepnym miesiacu w VAT7 czy rozkladamy
    go na
    lata wg stawek amortyzacji? Gdzie jest to ujete w przepisach?

  • 2. Data: 2002-10-13 18:08:59
    Temat: Re: srodek trwaly, amortyzacja i VAT
    Od: "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl>

    amortyzacja dot. tylko netto !!!
    - ann

  • 3. Data: 2002-10-13 20:34:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik avangp napisał:
> [...]
    > go na
    > lata wg stawek amortyzacji? Gdzie jest to ujete w przepisach?
    Vat odliczamy w miesiącu otrzymania faktury lub w następnym.
    Nie później! I w całości.
    Nie znajdziesz nic konkretnego w przepisach, bo odliczenia VATu od
    środków trwałych dotycza takie same przepisy jak odliczenia VAT od
    pozostałych zakupów.
    Innymi słowy - fakt że kupiłes środek trwały nie ma dla VATu większego
    znaczenia (poza tym że w deklaracji VAT-7 wpisujesz ten zakup w innej
    rubryce i możesz odzyskać VAT "w pieniądzu" zamiast czekac aż się sam
    wchłonie)

    Amortyzacja nie ma tu nic do rzeczy, dotyczy ona kwoty netto.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-10-13 22:16:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Oct 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik avangp napisał:
    [...]
> [...]
    >+ Nie znajdziesz nic konkretnego w przepisach, bo odliczenia VATu od
    >+ środków trwałych dotycza takie same przepisy jak odliczenia VAT od

    Sprzeciw, wysoki sądzie.
    Są również przepisy które *nie dotycza* "pozostałych zakupów" - :)
    Miałem już przygotowaną treść, to wkleję:
    ++++
    Przyznaj się bez bicia: czytał[e/a]ś ustawę o VAT ? ;)
    Nie tylko "zaliczasz", ale jest podstawą do zwrotu VAT:
    Art.21.4 !
    ----

    Poza tym kasa się zgadza :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-10-14 10:57:45
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

> [...]
    > wkleję: ++++ Przyznaj się bez bicia: czytał[e/a]ś ustawę o VAT ? ;)
    > Nie tylko "zaliczasz", ale jest podstawą do zwrotu VAT: Art.21.4 !

    Oj... ja wiem że czasem człowiek juz odpowiada a jeszce do końca nie
    przeczytał (sa tacy do w ogole nie przeczytali, ale pomijam bo nie ta
    bajka), ale bez przesady. Czasem po prostu nie można się oprzeć :-))
    Ale po Tobie, Gotfrydzie, spodziewałam się odrobiny powściągliwości.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-10-14 19:17:23
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

    Witam,

    > Vat odliczamy w miesiącu otrzymania faktury lub w następnym.
    > Nie później! I w całości.

    Hmmm moze wystapic taki wyjatek: jesli dzialalnosc gospodarcza jest
    prowadzona krocej niz 6 miesiecy a srodek trwaly sluzy sprzedazy
    opodatkowanej i zwolnionej to w pierwszym miesiacu rozlicza sie na podstawie
    udzialu rozpisanego na deklaracji vatowskiej za _biezacy_ (jeden) miesiac.
    Natomiast po 6 miesiacu dzialalnosci oblicza sie na podstawie tego samego
    udzialu za 6 miesiecy dzialalnosci i koryguje kwote :). Przerabialam
    ostatnio :).

    pzdr
    aska

  • 7. Data: 2002-10-15 08:32:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Oct 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+[...]bez prxesady. Czasem po prostu nie można się oprzeć :-))
    >+ Ale po Tobie, Gotfrydzie, spodziewałam się odrobiny powściągliwości.

    Och, napisałaś że że obowiązują tylko zwykłe regulacje
    (znaczy: że nie ma żadnej specjalnej regulacji) no to
    nie mogłem się oprzeć ;)

    A jeśli odnosisz się do mojego komentarza o przyznawaniu
    się do czytania ustawy :) biorąc go do siebie :O to bez
    przesady poproszę - IMHO sprawa jest prosta jak drut
    kolczasty: wyraźnie napisałem że wklejam treść którą
    napisałem *przed* przeczytaniem twojego posta.... Do
    kogo była skierowana treść i czy uważasz mnie za
    jasnowidza ?
    Jak to niejaki Nelson powiedział...
    ("nie stosować w podatkach" - (C) grupa *.podatki).

    Pozdrowienia :) Gotfryd
    (niemal wyłącznie cytujący w niniejszym poście :))