  • 1. Data: 2007-06-08 07:17:07
    Temat: u.zlecenie pomiędzy prowadzącymi DG a narzędzia pracy
    Od: "bertar" <b...@l...pl>

    Witam.
    Zamierzam zatrudnić osobę prowadzącą DG. Wydaje mi się, że najkorzystniej
    byłoby podjąc współpracę podpisując umowę zlecenie w ramach prowadzonej DG i
    nie martwić się o ZUS i podatek dochodowy tej osoby.
    Osobie tej potrzebuję jednak przekazać do dyspozycji samochód i komputer
    (wpisane jako środki trwałe) w celu wykonywania zleconej działalności. Czy
    tak można? Czy spowoduje to przychód u tej osoby? Co z rozliczaniem kosztów
    paliwa i faktem, że komputera nie będzie w firmie w razie kontroli?

    Pozdrawiam,
    Bernard

  • 2. Data: 2007-06-08 08:34:56
    Temat: Re: u.zlecenie pomi?dzy prowadz?cymi DG a narz?dzia pracy
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 08-06-2007 o 09:17:07 bertar <b...@l...pl> napisał(a):

    > Witam.
    > Zamierzam zatrudniae osob? prowadz?c? DG. Wydaje mi si?, ?e najkorzystniej
    > by?oby podj?c wspó?prac? podpisuj?c umow? zlecenie w ramach prowadzonej
    > DG i
    > nie martwiae si? o ZUS i podatek dochodowy tej osoby.
    > Osobie tej potrzebuj? jednak przekazaae do dyspozycji samochód i
    > komputer
    > (wpisane jako ?rodki trwa?e) w celu wykonywania zleconej dzia?alno?ci.
    > Czy
    > tak mo?na? Czy spowoduje to przychód u tej osoby? Co z rozliczaniem
> [...]

    Zależy od charakteru umowy - jesli coś komuś dajesz żeby
    dokonać przysporzenia, to wtedy ten ktoś ma przychód,
    jeśli natomiast zlecasz komuś np. wykonanie czegoś na Twoich materiałach
    czy Twoimi narzędziami to wtedy oczywiście byłoby absurdem naliczanie
    przychodu.
    Z tym że zapis Art. 14 ust 2 pkt 8 updof jest na tyle pojemny, że IMHO
    można pod niego podciągnąć
    dosłownie wszystko.

    Tak wogóle to sobie poczytaj:

    http://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=n
    ieodp%C5%82atne+%C5%9Bwiadczenia&sourceid=opera&ie=u
    tf-8&oe=utf-8