  • 11. Data: 2004-07-08 20:09:48
    Temat: Re: ukradli mi towar komitenta...
    Od: "Aga" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" napisał .

    > Poza tym warto sie moze ubezpieczyc?.

    Jestem ubezpieczona, ubezpieczyłam się zaraz po otwarciu komisu.
    Chyba jednak nie ma sensu zgłaszać się do ubezpieczyciela po taką
    niską kasę? Zwłaszcza, że nie było to włamanie ani rozbój tylko moje
    gapiostwo...

    Pozdrawiam, Aga

  • 12. Data: 2004-07-08 21:55:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2004, Aga wrote:
    [...]
    >+ > Czy to pojęcie gdzieś występuje w przepisach dot. KPiR ?
    >+
    >+ No właśnie, bo ja z rachunkowością miałam do czynienia dawno temu i
    >+ tam strata nadzwyczajna występowała w odniesieniu do PK, a przy KPiR
    >+ się nie spotkałam - ale ja cienka jestem, jak widać.

    Sądzę że niekoniecznie: może też jestem cienki i ktoś mi palcem zaraz
    pokaże gdzie w KPiR występują "straty nadzwyczajne", ale w najprostszym
    szukaniu (po rozporządzeniu :)) nie znalazłem. Oczywiście świadom jestem
    iż z tego jeszcze nic nie wynika - przepis może być zawarty np. w umowie
    międzynarodowej...
    [...]
    >+ majątkowej. Gdzieś mi się tłucze pod czaszką, że jakiś strat (chyba
    >+ właśnie nadzwyczajnych) z innymi stratami się nie sumuje, ale nie
    >+ wiem czym dzwonią...

    Ja nie kojarzę. Jakby ktoś wiedział (na *KPiR* !) to poproszę
    o objaśnienie... może się kiedyś przydać (lepiej nie :>).

    >+ > No i kombinuję co Aga ma wpisać żeby to było "prawnie ujęte":
    >+ > mi wychodzi że nabycie "jak do sprzedaży"
    >+
    >+ Czyli kolumna 10 "Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen
    >+ zkupu"? A może kolumna 14 "Pozostałe wydatki"?

    Chwila. Gdzie byś go wpisała jakby go NIE ukradli ?

    >+ > zamiast sprzedaży protokół (hm... chyba jednak z policją...)
    >+ kradzieży,
    >+ A będzie im się chciało przyjechać do 150 zł?

    Jak im się nie będzie chciało to zawsze ty możesz pojechać do nich...
    Nie masz po drodze ? :)
    "Papier" w umorzeniem IMHO jest tym na czym się na 99,8% skończy
    - ale to już z p. widzenia podatku inna sprawa.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 13. Data: 2004-07-09 06:13:30
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    > [...]
    >
    > Czy to pojęcie gdzieś występuje w przepisach dot. KPiR ?
    KPiR - ups... Mam defaultowo ustawiona PK:-)

    Pozdrawiam
    LG

  • 14. Data: 2004-07-13 11:19:44
    Od: "Aga" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Chwila. Gdzie byś go wpisała jakby go NIE ukradli ?

    Chyba tu tkwi sedno mojego problemu: jak bym go sprzedała to bym go
    nigdzie w KPiR nie wpisala, bo ja rozliczam się wg marży i do
    ewidencji sprzedazy dziennej wpisuję tylko marżę, którą uzyskuję ze
    sprzedaży komisowej.

    > Jak im się nie będzie chciało to zawsze ty możesz pojechać do
    nich...
    > Nie masz po drodze ? :)

    Oczywiście, że mam po drodze! Nawet o tym nie pomyślałam, że mogę
    mieć ;-)

    Pozdrawiam, Aga

  • 15. Data: 2004-07-20 05:51:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jul 2004, Aga wrote:

> [...]
    >+ nigdzie w KPiR nie wpisala, bo ja rozliczam się wg marży i do
    >+ ewidencji sprzedazy dziennej wpisuję tylko marżę, którą uzyskuję ze

    Acha.
    Ale coś mi nie gra: zeznaję że w komisach i lombardach niezorientowany
    jestem :), niemniej ustawodawca straszliwie pilnuje żeby cokolwiek
    co nadaje się do handlu nie mogło pochodzić z "szarej" lub "czarnej"
    strefy. A ty powiadasz że "towaru" nie musisz *nigdzie* wpisywać ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)