  • 1. Data: 2006-03-23 21:21:42
    Temat: umowa o dzieło z niemiecką firmą
    Od: "Tomek" <t...@u...interia.pl>

    Witam!
    Jestem zatrudniony na umowe o pracę. Dodatkowo dorabiam sobie wykonując
    różne prace konsultingowe na umowe o dzieło. Jeżeli zawieram taką umowę z
    polską firmą to nie ma problemu. Ustalam wynagrodzenie brutto i od tego
    firma przelewa mi kwotę pomniejszoną o zaliczkę na podatek dochodowy
    (pomniejszoną o koszty uzyskania dochodu).
    Teraz zawarłem umowę z firmą niemiecką (umowa o dzieło). Dzieło zostało
    wykonane na terenie Polski. Zleceniodawca wypłaca mi całą ustaloną stawkę
    brutto.
    Moje pytanie - jak rozliczyć z urzędem skarbowym taką umowę? Czy wystarczy
    że na koniec roku uwzględnie ja jako dochód w PIT'cie? Czy musze zapłacić
    podatek, (zaliczke na podatek dochodowy) w określonym terminie po
    zakończeniu dzieła?

    /T

  • 2. Data: 2006-03-24 10:14:44
    Temat: Re: umowa o dzieło z niemiecką firmą
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

> [...]
    > że na koniec roku uwzględnie ja jako dochód w PIT'cie? Czy musze zapłacić
    > podatek, (zaliczke na podatek dochodowy) w określonym terminie po

    ZTCP zaliczka w następnym miesiącu po otrzymaniu należności (jest jakiś
    stosowny PIT) + ZUS za cały okres trwania umowy.

    M.

  • 3. Data: 2006-03-24 15:39:02
    Od: "Tomek" <t...@u...interia.pl>

    > ZTCP zaliczka w następnym miesiącu po otrzymaniu należności (jest jakiś
    > stosowny PIT) + ZUS za cały okres trwania umowy.

    Czy napewno mam płacić ZUS skoro jestem zatrudniony na umowe o prace w innej
    firmie (firmie w Polsce)?

    /T

  • 4. Data: 2006-03-29 20:21:36
    Od: Dawid <d...@o...pl>

    Witam

    W tej chwili mam podobny problem. Chcę rozliczać się z firmą z UE
    (Irlandia) na umowe o dzieło. W związku z tym do tego tematu mam kilka
    dodatkowych pytań:
    - czy potrzebuję NIP europejski czy wystarczy 'zwykły'
    - na jakiej zasadzie nastepuje odprowadzanie podatku? Robi to firma z
    zagranicy czy może ja po przelaniu mi kwoty brutto? Ogolnie chodzi o
    sposob rozliczania sie :)

    > Czy napewno mam płacić ZUS skoro jestem zatrudniony na umowe o prace w innej
    > firmie (firmie w Polsce)?

    Z tego co udalo mi sie dowiedziec, to nie trzeba zadnego ZUSu
    odprowadzac. Niestety kobiety w moim Urzedzie SKarbowym nie byly niczego
    pewne i nie umialy mi zbytno pomoc :/

    Pozdrawiam
    Dawid