  • 1. Data: 2006-01-10 21:13:41
    Temat: wplata na konto firmowe
    Od: "retryko" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    Jest taki problem: posiadam konto firmowe w mbanku na chwile obecna
    praktycznie z zerowym saldem.
    I jak na zlosc wplata od jednej firmy opozni sie o tydzien, a zus trzeba
    placic.
    Czy moge sobie wplacic we wplatomacie w mbanku z 1000 zl (pojdzie na skladki
    zus) ?
    Czy US moze to uznac za przychod (faktycznie jest to wplacona z powrotem
    kasa) ??

  • 2. Data: 2006-01-10 22:27:16
    Temat: Re: wplata na konto firmowe
    Od: "michalsiak" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "retryko" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skladki zus) ?
    > Czy US moze to uznac za przychod (faktycznie jest to wplacona z powrotem

    nie znam się ale:

    1) wiele osób prowadzących jednoosobową DG posiada jedno konto i wpłaca i
    wypłaca różne sumy w dowolny sposób - nie wiem czy to może prowadzić do
    problemów
    2) zapłac te składki gotówką w Urzędzie Pocztowym

    michalsiak

  • 3. Data: 2006-01-10 23:17:12
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

> [...]
    > skladki zus) ?
    > Czy US moze to uznac za przychod (faktycznie jest to wplacona z powrotem

    Możesz. Sama wpłata nie jest przychodem.
    Z resztą, wpłatomatem dokonujesz wpłaty na Ekonto, a dopiero z niego na
    mBiznes.
    A od siebie samego przychodu mieć nie możesz.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-01-10 23:17:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, retryko wrote:

> [...]
    > placic.
    > Czy moge sobie wplacic we wplatomacie w mbanku z 1000 zl (pojdzie na skladki

    A dlaczego by nie!

    > Czy US moze to uznac za przychod (faktycznie jest to wplacona z powrotem
    > kasa) ??

    Jak będzie istniał dowód że *sam* wpłacałeś (nie wpłacałem nidy nic
    w mBanku :) ale chyba na wyciągu jakoś będzie to oznaczone, co to za
    wpłata) to niby na jakiej podstawie ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-01-11 06:08:14
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > A dlaczego by nie!

    > Jak będzie istniał dowód że *sam* wpłacałeś (nie wpłacałem nidy nic
    > w mBanku :) ale chyba na wyciągu jakoś będzie to oznaczone, co to za
    > wpłata) to niby na jakiej podstawie ?

    Sugerujesz Waść że jak wpłacam sam na konto firmowe (np. w celu
    uzupełnienia środków) to jest to przychód a jak sobie pobiorę w bankomacie
    (np. na skrzynkę piwa) to jest to koszt :)

    Jano

  • 6. Data: 2006-01-11 06:27:19
    Od: "ati" <g...@o...pl>

    Pytalem w urzedzie skarbowym jak wyglada sprawa z kontami i dowiedzialem sie
    ze US kont nie spawdza tylko pozostale dokumenty wiec bez obaw.Druga rzecz
    to wplaty,bez sensu byloby liczyc wplate wlasna jako przychod,przeciez raz
    sie wplaca raz wyplaca tak juz jest z obrotami na kontach

    Ati

  • 7. Data: 2006-01-11 09:08:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jan 2006, Jano wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Sugerujesz Waść że jak wpłacam sam na konto firmowe (np. w celu
    > uzupełnienia środków) to jest to przychód

    Jakżeś waść taki wniosek wyciągnął ???
    (tu robię oczy jak spodki :))
    Przecież pytałem "na jakiej podstawie" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-01-11 14:20:46
    Od: "Umiar" <u...@p...pl>

    Podpinam sie pod dyskusje:
    a co w przypadku spolki zoo i jej konta?
    Czy wszelkie wplaty i wyplaty musza byc uzasadnione fakturami?

    Umiar

  • 9. Data: 2006-01-11 14:30:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Umiar wrote:

    > a co w przypadku spolki zoo i jej konta?
    > Czy wszelkie wplaty i wyplaty musza byc uzasadnione fakturami?

    Dużo gorzej niż przy KPiR. To jest niestety pełna księgowość więc każdy
    przepływ pieniędzy musimy być odnotowny na kontach księgowych i
    uzasadnionym powodem wpłaty/wypłaty. To uzasadnienie niekoniecznie musi
    wynikać z faktury (np. pożyczka od udziałowca)

  • 10. Data: 2006-01-12 06:10:30
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > Jakżeś waść taki wniosek wyciągnął ???
    > (tu robię oczy jak spodki :))
    > Przecież pytałem "na jakiej podstawie" !

    Ano właśnie - Twoje pytania bywają zawiłe:
    1. na jakiej podstawie będzie dowodem?

    lub

    2. na jakiej podstawie wpłacał sam?

    Chciałem tylko zasugerować że na jednoosobowej DG możesz z kasą robić co
    chcesz (lub inaczej - masz tak robić aby na koncie była kasa na pokrycie
    należności - reszta w/g uznania i nic US-owi do tego)

    Jano