  • 1. Data: 2005-09-11 14:35:30
    Temat: wpłata na konto i nabijanie na kasę
    Od: p083 <p...@o...pl>

    Witam,
    Jak sie ma sprawa wpływów na rachunek bankowy pieniędzy z towar który
    będę wysyłał do nabijania na kasę fiskalną ?
    Czy jeśli wpłynie do mnie przelew to musze nabic na kasę tego samego
    dnia ? czy jak nabiję sprzedaż dnia następnego to tez ok będzie ?
    Jak poźniej US udowodnić że wpływ na konto i wystawiony paragon dotyczy
    tej samej sprzedaży ? na paragonie musi być napis że płatnosc
    gotówką/przelewem/za pobraniem ?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-09-12 17:21:45
    Temat: Re: wpłata na konto i nabijanie na kasę
    Od: kasia <k...@t...autograf.pl>

    Wpłaty na rachunek bankowy za pomocą przelewu są zwolnione z obowiązku
    ewidencji w kasie fiskalnej na podstawie :

    Rozporządzenie Ministra Finansów
    z dnia 23 grudnia 2004 r.
    w sprawie kas rejestrujących
    § 2. Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    3) do dnia 31 grudnia 2005 r. - sprzedaż w zakresie czynności
    wymienionych w załączniku do rozporządzenia.
    Załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów
    z dnia 23 grudnia 2004 r WYKAZ SPRZEDAŻY ZWOLNIONEJ Z OBOWIĄZKU
    EWIDENCJONOWANIA
    42 Dostawa nieruchomości, dostawa towarów w systemie wysyłkowym
    (pocztą lub przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług,
    za które to czynności zapłata w całości następuje za pośrednictwem
    poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika,
    z wyłączeniem płatności dokonywanych czekiem,
    bankową kartą płatniczą lub kredytową, przy czym z dowodów tych
    jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczy

    Kasia

  • 3. Data: 2005-09-12 17:41:07
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Wpłaty na rachunek bankowy za pomocą przelewu są zwolnione z obowiązku
    > ewidencji w kasie fiskalnej

    niestety nie zawsze

    > na podstawie :
    >
    > Rozporządzenie Ministra Finansów
    > z dnia 23 grudnia 2004 r.
    > w sprawie kas rejestrujących
    (..)
    > przy czym z dowodów tych
    > jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczy

    o tu właśnie jest pies pogrzebany, zwłaszcza jeśli klienci nie są
    zbyt rozgarnięci i np. wypisują głupoty w tytułach przelewów

    pix

  • 4. Data: 2005-09-12 23:11:09
    Od: p083 <p...@o...pl>

    pix napisał(a):

    > niestety nie zawsze

    > (..)

    > o tu właśnie jest pies pogrzebany, zwłaszcza jeśli klienci nie są
    > zbyt rozgarnięci i np. wypisują głupoty w tytułach przelewów

    Dokałdnie dlatego chcę zainstalować kasę żeby nie cudować później jak
    ktoś wpisze wpłata od jasia, albo wogóle poczta przyśle bez żadnych
    danych nadawcy przelew. Pozatym wygląda na to że będę musiał w ewidencję
    wprowadzac każdy wpływ na konto, a tym to już można się pogubić przy
    większej ilości wpłat.

    Tylko nie wiem czy na paragonie pisać "płatność na konto" czy nie, żeby
    później nie byłą wątpliwości takiej że sprzedaż na kasie i wpływ na
    konto mogłybyć potraktowane jako dwa zdarzenia, a w rzeczywiśtości
    będzie to zdarzenie jedno...

    pozdrawiam,