  • 1. Data: 2017-12-29 22:24:06
    Temat: zero dochodu w PL a pit
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Za rok 2017 nie otrzymam żadnego pita 11 w Polsce. Nic nie zarobiłem.
    Przebywałem w PL w sumie może z 10 dni. Mam nieruchomość. Rodzina nie
    mieszka w Polsce.

    1. Posiadam na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów
    osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych)?

    tak/nie? nie

    2. Przebywałem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183
    dni w roku podatkowym

    nie

    składam jakiś pit czy nie?

    --
    Piotrek

    Mind the gap

  • 2. Data: 2018-01-01 01:47:47
    Temat: Re: zero dochodu w PL a pit
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/29/2017 3:24 PM, PiteR wrote:

    > 1. Posiadam na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów
    > osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych)?
    >
    > tak/nie? nie

    Na to pytanie sam sobie musisz odpowiedziec.
    Jeśli wyjechałeś z Polski za granicę w konkretnym celu, np na studia i
    po ich zakończeniu zamierzasz powrócić, to jak najbardziej posiadasz w
    Polsce centrym interesów osobistych.

    Jeśli mieszkasz na stałe za granicą - to nie posiadasz.

    > składam jakiś pit czy nie?

    zależy czy posiadasz w Polsce centrum interesów osobistych lub
    gospodarczych.

    Jeśli tak, to rozliczasz sie z całości dochodów w Polsce
    Jeśli nie, to rozliczasz się z całości dochodów w państwie w ktorym
    mieszkasz.