  • 1. Data: 2005-09-28 05:51:57
    Temat: zgłaszanie umowy zlecenie
    Od: "Ala" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    chcę zatrudnić pracownika na umowę zlecenie. Jaką składkę trzeba od takiej
    umowy odprowadzać ? i czy pracownik musi mieć sporządzoną listę płac po każdym
    zleceniu ??. Pytam ponieważ to na razie jednoosobowa firma i obchodziłam się
    bez komputera i księgowej. Nie wiem co teraz trzeba zrobić.
    A jakie są obowiązki zgłoszenia i ewentualnie gdzie w przypadku umowy o dzieło?
    z góry dziękuję i pozdrawiam
    Ala

  • 2. Data: 2005-09-28 06:59:09
    Temat: Re: zgłaszanie umowy zlecenie
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "Ala" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bez komputera i księgowej. Nie wiem co teraz trzeba zrobić.
    > A jakie są obowiązki zgłoszenia i ewentualnie gdzie w przypadku umowy o

    a nie lepiej zatrudnic na umowe o dzielo? Z tresci umowy musi jasno wynikac
    ze zleceniobiorca bedzie
    wytwarzac dzielo, np: stworzenie raportu, wystruganie rzezvby, itd...
    od UoDz nie placi sie skladek na ZUS.

    Ogolnie umow nigdzie nie zglaszasz, placisz podatek od umowy do
    20-nastepnego miesiaca (PIT4),
    a w nastepnym roku wystawiasz PIT8B.

    pit.

  • 3. Data: 2005-09-28 10:46:59
    Od: "studio-light" <i...@W...pl>

> [...]
    > bez komputera i księgowej. Nie wiem co teraz trzeba zrobić.
    > A jakie są obowiązki zgłoszenia i ewentualnie gdzie w przypadku umowy o

    Pracownik wystawia Ci rachunek (na nim sa wyliczone wszystkie
    skladki/zaliczki itd). Na tej podstawie wyplacasz mu wynagrodzenie i
    ksiekujesz koszt. Ja korzystam z tych formularzy:
    http://www.pity.pl/druki/
    Jesli zlecenobiorca jest gdzies indziej zarudniony na umowe o prce i zarabia
    powyzej minimalnej to oplacasz za niego tylko ubezpieczenie zdrowotne, jesli
    nie jest nigdzie indziej zatrudniony to caly ZUS (oczywiscie musisz go
    zglosic do ubezpieczen).

    pzdr
    Wojtek

  • 4. Data: 2005-09-28 11:08:28
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    studio-light wrote:

    > Jesli zlecenobiorca jest gdzies indziej zarudniony na umowe o prce i zarabia
    > powyzej minimalnej to oplacasz za niego tylko ubezpieczenie zdrowotne,

    oj, to chyba nie jest prawda... od UZ placisz caly zus tak czy smak. To
    co piszesz dotyczy tego czlowieka i jego zusu z DG, jesli takkowa
    prowadzi...

    --
    Ruchomy Zamek Hauru (Hauru no ugoku shiro) ..... http://tiny.pl/qlnw
    ________________

  • 5. Data: 2005-09-28 11:59:55
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > oj, to chyba nie jest prawda... od UZ placisz caly zus tak czy smak.

    Nieprawda

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2005-09-28 12:27:23
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    SDD wrote:

    > Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda

    No tak, od studentow sie nei placi...

    Ale jak mowisz, ze od UZ mozna placic tylko zdrowotne, to podeprzyj to
    stosownym przepisem (dlaczego ty? bo nie placenie jest ulga, aulga musi
    opierac si ena przepisie...)

    Pozdr

  • 7. Data: 2005-09-28 17:59:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ala wrote:
> [...]
    > bez komputera i księgowej. Nie wiem co teraz trzeba zrobić.
    > A jakie są obowiązki zgłoszenia i ewentualnie gdzie w przypadku umowy o dzieło?

    Nie ma czegoś takiego jak zatrudnianie na umowę zlecenie, ani
    zatrudnianie na umowę o dzieło.
    Alob facetowi zlecasz wyknanie jakiegoś dzieła i wóczas podpisujesz z
    nim umowę o dzieło, ale zlecasz facetowi wykonanie pewnych czynności i
    wówczas podpisujesz z nim umowę zlecenie. W obu przypadkach facet
    wykonuje zlecenie/dzielo tak jak mu wygodnie, byle bylo to wykonane w
    terminie i zgodnie z ustaleniami.
    Po zakonczeniu zlecenia wystawia ci on rachunek, ty go sprawdzasz
    merytorcznie i wypłacasz kwotę wskazaną na jego rachunku.

    Jak chcesz go mieć jak pracownika, to radzę ci go zatrudnić na umowę o
    pracę, jeżeli wcześniej czy poźniej nie chcesz się z nim spotkać w sądzi
    e pracy na rozprawie o stwierdzenie stosunku pracy.
    Jesteś na najlepszej drodze do takiego rozwiązania właśnie.

  • 8. Data: 2005-09-28 18:39:47
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > Ale jak mowisz, ze od UZ mozna placic tylko zdrowotne, to podeprzyj to
    > stosownym przepisem (dlaczego ty? bo nie placenie jest ulga, aulga

    Chodzi o przypadek, kiedy ktoś pracuje gdzieś na *umowę o pracę* i ma
    *minimalną pensję* (czyli 849 zł brutto).
    Wtedy z tytułu umowy zlecenia nie podlega ubezpieczeniom społecznym
    tylko zdrowotnemu. Trzeba taką osobę na UZ zglosić jedynie do
    ubezpiecznenia zdrowotnego.
    Wyjątkiem od tego jest, jeżeli umowę zlecenia podpisujemy z własnym
    pracownikiem.

    A to jest w tej dużej ustawie - nie chce mi się szukać ;) ale jest na
    pewno.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 9. Data: 2005-09-28 20:57:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2005, Nikiel ;-) wrote:

    > Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał
    > Chodzi o przypadek, kiedy ktoś pracuje gdzieś na *umowę o pracę* i ma
    > *minimalną pensję* (czyli 849 zł brutto).

    ...ale z postu zaczynającego wątek widzę że ów ktoś nie pracuje
    "gdzieś" tylko u tej samej osoby o której ma wziąć zlecenie !

    > Wyjątkiem od tego jest, jeżeli umowę zlecenia podpisujemy z własnym
    > pracownikiem.

    ...no to zacytuję (z postu Ali):
    "chcę zatrudnić pracownika na umowę zlecenie."

    > Pozdrawiam

    ...wzajemnie :), Gotfryd

  • 10. Data: 2005-09-28 21:53:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ....no to zacytuję (z postu Ali):
    > "chcę zatrudnić pracownika na umowę zlecenie."

    A ja mam wrażenie, że treść zadania powinna brzmieć: chcę "zatrudnić"
    czlowieka na umowę zlecenie, (czytaj: jak pomniejszyć swoje koszty).