  • 1. Data: 2003-07-18 20:53:47
    Temat: zlodzieje z Pioneer Pekao Investment Management
    Od: "news.onet.pl" <v...@p...onet.pl>

    Mysle ze zadaniem ludzi dobrej woli jest ostrzeganie przed czyms
    co przynosi nam szkode i problemy.
    Chce Panstwa ostrzec przed Pioneer Pekao Investment Management .
    Otoz ta zlodziejska firma ktorej powierzylem 700 000 zl po 2 miesiacach
    obracania moimi pieniedzmi w tzw funduszu Pioneer Obligacji FIO-A
    ukradla mi bo jak to inaczej nazwac 1550 zl
    Reklamowano ich usluge w banku o nazwie PKO-SA jako bezpieczna i przynoszaca
    w kazdym przypadku dochod. Niekoniecznie najwiekszy ale za to pewny.
    Jak sie okazalo "pewne" bylo tylko to stracilem zamiast zyskac.
    Nawet na zwyklym koncie typu ROR czy ksiazeczce oszczednosciowej mialbym
    przynajmniej swoje wplacone pieniadze. Natomiast powierzajac je zlodziejom
    z Pioneer Pekao Investment Management stracilem kwote jaka
    srednio-miesiecznie zarabia np dyrektor szkoly sredniej.
    Prosze wiec uwazjacie Panstwo na ten i inne fundusze
    ktore przynosza dochod ale tylko tym firmom.
    Bazuja one na naszej naiwnosci i zawierzeniu urzedasom oferujacym te uslugi
    jako pewne i bezpieczne.
    Nie dajcie sie nabrac na reklamy Pioneer Pekao Investment Management
    Sprzedalem nieruchomosc i powierzylem im pieniadze co przynioslo mi strate.
    Ponizej wklejam adres gdzie mozna sprawdzic "ile mozna stracic" inwestujac w
    Pioneera.
    http://www.pioneer.com.pl/polish/fi_informacjefinans
    owe_wju_h.php#tab
    Badzmy ostrozni - nie dajmy sie oszukiwac.
    Jesli ktos ma w tej firmie jakies oszczednosci,
    sprawdzcie prosze ile juz staraciliscie i wycofajcie je poki nie jest za
    pozno.
    M.W.

  • 2. Data: 2003-07-18 20:58:19
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "news.onet.pl" <v...@p...onet.pl> napisał

    ROTFL !!!!
    albo konkurencja, albo naiwny.....

  • 3. Data: 2003-07-18 21:05:30
    Od: "news.onet.pl" <v...@p...onet.pl>

    Niestety bylem naiwny i dlatego chcialem tym razem przestrzec innych.
    Na mysl o jakimkolwiek funduszu dostaje drgawek.
    Kiedys kolega z lawy szkolnej "ubezpieczyl" moje "drobne" w Commercial Union
    Na tamtej tarnsakcji starcilem po 5 latach dokladania okolo 3 000 zl
    Tak wiec moje drgawki na haslo "fundusz" sa chyba uzasadnione
    MW

  • 4. Data: 2003-07-19 07:01:08
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "news.onet.pl" <v...@p...onet.pl> wrote in message
    > Niestety bylem naiwny i dlatego chcialem tym razem przestrzec innych.

    tysiące ludzi inwestują w fundusze i nie narzekają (ja również)

    ale zawsze się znajdzie kilka osób, które popatrzą na kolorowy folder, ne
    przeczytają warunków umowy i narzekają

    zgadzam się, że należy przestrzec innych
    ale...
    1. nie podawaj nazwy firmy, bo ty wybierałeś fundusz i zdecydowałeś się na
    określone ryzyko inwestycyjne
    2. nie przestrzegaj przed konkretną usługą bo wyniki wcześniejsze nie mają
    wpływu na przyszłe
    3. najlepiej proponuj ludziom, aby dokładnie czytali i rozumieli to co
    podpisują :))

    BTW. a polisy ubezpieczeniowej z funduszem nie masz ? sprawdź ile wpłaciłeś
    a ile jest uzbierane na niej kapitału :))) wtedy będzie powód do narzekań

  • 5. Data: 2003-07-19 07:02:58
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    Union
    > Na tamtej tarnsakcji starcilem po 5 latach dokladania okolo 3 000 zl

    i jeszcze jedna rada :)
    chyba z dwóch popełnionych błędów potrafisz już wyciągnąć wnioski

    trzymaj kasę w banku na lokacie - zostaw inne instrumenty w spokoju

    tylko nie skuś się znowu na wysoki zysk 7% , bo taki bank może szybko się
    zwinąć
    załóż lokatę w PKO BP lub mBanku

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-07-19 07:21:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2003, news.onet.pl wrote:
    [...]
    >+ Reklamowano ich usluge w banku o nazwie PKO-SA jako bezpieczna i przynoszaca
    >+ w kazdym przypadku dochod. Niekoniecznie najwiekszy ale za to pewny.

    Dopóki przepisy dotyczące reklamy nie będą u nas *co najmniej*
    tak restrykcyjne jak w Niemczech... to nie ma IMHO o czym mówić,
    wszystkie metody (z bararzyńskimi włącznie) uchodzą :[
    BTW: kilka lat temu właśnie w Niemczech była niezła akcja: liczący
    się producent środków malarskich (towary do nabycia i u nas)
    został oskarżony o przereklamowanie na opakowaniu kleju malarskiego,
    mianowicie wisi tam facet na pędzlu przyklejony do sufitu...
    I wiecie co ? Musieli poddać wyrób (kupiony w sklepie !)
    testowi - pędzel przyklejony tymże i ociążony 75 kG wytrzymał
    stosowny czas. Z pretensjami wystąpiła ichnia federacja konsumentów.
    Pokażcie mi przepis na podstawie którego *u nas* można by zażądać
    *takiego* dotrzymywania warunków reklamy !
    Nie pamiętam jaka kara groziła producentowi, ale nie była to
    średnia pensja :> jak u nas bywa.

    >+ Nie dajcie sie nabrac na reklamy [...]

    J.w. zasada jest ogólna :(, nie dotyczy tylko ciebie.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-07-19 09:57:09
    Od: "news.onet.pl" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > trzymaj kasę w banku na lokacie - zostaw inne instrumenty w spokoju
    > tylko nie skuś się znowu na wysoki zysk 7% , bo taki bank może szybko się
    > zwinąć

    Nie chodzilo mi o zysk tylko przechowanie pieniedzy przez 3 miesiace
    i biurwa-makler namowila mnie w banku PKO-SA na kupno tego funduszu
    Dla jasnosci podam ze zaplacilem juz na starcie prowizje
    w wysokosci tylko 0,5 %
    Zlodzieje z Pioneera kradna znacznie wiecej tym ktorzy wplacaja mniejsze
    kwoty poniewaz prowizja dochodzi przy malych kwotach do 3 %
    Juz z tego widac ze ich celem jest wykorzystanie maluczkich
    poniewaz przy aktualnej progresji obligacji prowizja 3% w zasadzie
    nie zostanie odbudowana i klient zawsze straci
    Aby byla jasnosc tematu, nie uzalam sie nad soba ani nawet sobie nie
    wspolczuje. Mozna rzec iz na biednego nie trafilo
    choc starta 5000 zl do przyjemnosci nie nalezy.
    Sklada sie na to 3500 zl prowizji oraz ponad 1500 zl z tytulu starty
    wartosci tzw jednostek uczestnictwa ktore zamiast miec
    choc minimalny wzrost mialy na przestrzeni tego okresu spadek
    co jest ewidentnym dowodem zlodziejstwa Pioneera lub
    co gorsza glupoty jego maklerow (jesli by odpierali zarzut uwaga
    ze nie oszkuja a spadek wynika z blednego inwestowania)
    Prosze zwrocic uwage ze nie kupilem jednostek funduszu akcyjnego tylko
    obligacyjnego.
    Ze ci z Pioneera kradna jest na to prosty dowod
    Otoz jak pisalem wplacilem na fundusz obligacji a wiec taki gdzie
    "pionierzy" powinni inwestowac w obligacje.
    Wystarczylo wiec zeby kupili panstwowe obligacje 3-letnie i na tym zarabiaja
    okolo 6% w skali rocznej.(a kupujac starsze edycje jeszcze wiecej)
    Tak wiec prawie 3 miesiace na ktore dalem im pieniadze przyniosly im bez
    wyslilku 1,5 % na czysto
    Mnie ukradli prawie 1 % a wiec maja razem 2,5 % co od 700 000 zl daje sume
    17 500 zl
    Zyc nie umierac - kazdy tak potrafi - tyle ze to zlodziejstwo czystej wody i
    nalezy z tego zdawac sobie sprawe.
    Piszac swoj posting na Newsach chcialem ukazac ten proceder i ostrzec innych
    potencjalnych klientow ktorzy idac do Pioneera daja sie oszukac.
    Tak wiec prosze te czesc listowiczow ktora mysli kategoriami "a dobrze mu
    tak" aby zastanowili sie nad tym co ich czeka gdy powierza
    swoje pieniadze do Pioneera lub innych tego typu oszukanczych funduszow.
    Zrozumcie moja intencje
    Jesli ktos poszedl droga gdzie atakowaly go hieny to po jej przejciu
    powinien ostrzec innych.
    Niektore wypowiedzi w dyskusji sa zas takie "a po cos tamtedy szedl" albo
    "szkoda ze hieny ciebie nie zjadly" etc
    To jest typowo polska mantalnosc.
    Absolutny brak myslenia kategoriami ogolnymi a patrzenie tylko na czubek
    wlasnego nosa
    Mnie chodzi o spojrzenie szersze i solidarnosc obywatelska aby sie nie dac
    zlodziejom.
    Jesli nie bedziemy sie nawzajem ostrzegac to lekarze pomoga nam umrzec i
    sprzedadza nasze trupy, policja podpowie gangsterom
    gdzie stoi nasze auto i jak je ukrasc, wladza otumani nas do konca
    a taki np Pioneer ukradnie ile sie da.
    Dlatego pozwole sobie co jakis czas i to nie tylko na tej liscie
    przypomniec o Pioneerze i jego oszukanczym procedrze

    MW

  • 8. Data: 2003-07-19 21:32:26
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "news.onet.pl" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mnie ukradli prawie 1 % a wiec maja razem 2,5 % co od 700 000 zl

    A po jakie licho, majac tyle kasy, kupowałes j.u. w OFI.
    Przy takiej kasie, to prawie każdy bank sprzedałby Ci OS lub BS bez zadnej
    prowizji i oplat za zarzadzanie.

    Karol

  • 9. Data: 2003-07-20 06:22:39
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "news.onet.pl" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie chodzilo mi o zysk tylko przechowanie pieniedzy przez 3 miesiace
    > i biurwa-makler namowila mnie w banku PKO-SA na kupno tego funduszu

    To trzeba najpierw przeczytać co to jest fundusz inwestycyjny i czym się
    różni od lokaty bankowej.
    Przecież nikt ci nie kazał tam wpłacać pieniędzy.
    Ja na funduszach w ciągu tygodnia zarobiłem kilka tysięcy.

  • 10. Data: 2003-07-20 08:42:02
    Od: "news.onet.pl" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja na funduszach w ciągu tygodnia zarobiłem kilka tysięcy.

    Eeeeeetam nie wierze. Udowodnij podajac wyniki.
    Sprawdze na www

    MW