  • 1. Data: 2003-01-30 01:18:57
    Temat: zmiany w KRUS?
    Od: "Homomorfizm" <m...@f...pl>

    witam pierwszy raz

    mam od miesiaca 5 hektarow i podobo jestem rolnikiem (nie wiem czy bylo cos
    na tej ziemi uprawiane, moze to laka) - wowczas tez mam placic skladke do
    KRUS - w archiwum znalazlem cos takiego:
    http://groups.google.com/groups?q=+%22KRUS%22+group:
    pl.*&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&
    oe=UTF-8&scoring=d&selm=007801c276cd%24bc64efa0%24fe
    78a8c0%40JELCYN&rnum=66
    (link sie pewnie zlamie), czy moglby ktos mnie oswiecic czy te przepisy sie
    zmienily? Szukalem ale jakos nie dalem rady.
    I jeszcze jedno - robie strony internetowe, czy to oznacza ze nie moge je
    robic bo strace skladke do KRUS i moge dopiero je robic po roku jako DG? Nie
    wiem juz co lepiej mi sie kalkuluje - mam sprzedac ta ziemie i otworzyc DG,
    czy przez rok zyc z oszczednosci i potem na bazie KRUS utworzyc DG (podobno
    mniejsze skladki). Sam juz nie wiem. A moze glupoty gadam.

    Za pomoc z gory dziekuje.

    H[z]

  • 2. Data: 2003-01-30 01:39:19
    Temat: Re: zmiany w KRUS?
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    -/ w odpowiedzi na list od Homomorfizm /-
> [...]
    > czy przez rok zyc z oszczednosci i potem na bazie KRUS utworzyc DG (podobno
    > mniejsze skladki). Sam juz nie wiem. A moze glupoty gadam.

    200 zł na kwartał (krus) a 600 na miesiąć (zus) - kwoty w zaokrągleniu...

    http://www.krus.gov.pl/?dzial=5&poddzial=2 :
    'W myśl ww. przepisów, ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym
    zakresie podlega obowiązkowo rolnik, prowadzący na własny rachunek
    działalność rolniczą jako posiadacz (samoistny lub zależny) położonego
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gospodarstwa rolnego o
    powierzchni powyżej 1 ha przeliczeniowego użytków rolnych lub działu
    specjalnego produkcji rolnej, a także jego małżonek (patrz: przypisy
    dotyczące rolnika) i domownik stale pracujący w tym gospodarstwie,
    jeżeli rolnik ten, jego małżonek i domownik nie podlegają innemu
    ubezpieczeniu społecznemu i nie mają ustalonego prawa do emerytury lub
    renty.'

    hADeSik

    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-01-30 08:14:49
    Od: "Homomorfizm" <m...@f...pl>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeżeli rolnik ten, jego małżonek i domownik nie podlegają innemu
    > ubezpieczeniu społecznemu i nie mają ustalonego prawa do emerytury lub

    aha, czyli jestem rolnikiem i bede placil ta skladke, a jak jest wowczas z
    DG, ktora chcailbym rozpoczac?

    H[z]

  • 4. Data: 2003-01-30 09:46:15
    Od: "Klaus" <k...@N...gazeta.pl>

    Homomorfizm <m...@f...pl> napisał(a):

    > aha, czyli jestem rolnikiem i bede placil ta skladke, a jak jest wowczas z
    > DG, ktora chcailbym rozpoczac?

    Jesli zalozysz DG po roku bycia KRUSowcem to mozesz zostac w KRUSie jesli
    wczesniej to musisz przejsc na ZUS. Abstrahujac od tego mam nadzieje ze po
    wejsciu do Uni (jesli to nastapi oczywiscie :) taki wytwor jak KRUS
    przestanie istniec (o likwidacji ZUSu i rozliczeniu tych zlodzieji chyba nie
    mam co marzyc...)

  • 5. Data: 2003-01-30 12:26:45
    Od: "MP" <p...@c...onet.pl>

    Użytkownik "Klaus" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:b1as97

    > Jesli zalozysz DG po roku bycia KRUSowcem to mozesz zostac w KRUSie jesli
    > wczesniej to musisz przejsc na ZUS.

    Czy DG musi miec zwiazek z rolnictwem?

    Pozdrawiam
    MP