  • 1. Data: 2003-01-29 18:38:53
    Temat: Podatek PCC a srodek trw.
    Od: "J.Nytko" <n...@p...pl>

    Serdecznie witam i od razu pytam ;)
    ... czy podatek PCC (od czynnosci cywilnoprawnych) zwiazany z zokupem srodka
    trwalego
    a - podnosi wartosc tego srodka
    b - stanowi tylko KUP
    Janusz

  • 2. Data: 2003-01-29 19:29:37
    Temat: Re: Podatek PCC a srodek trw.
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "J.Nytko" <n...@p...pl> wrote in message
    > Serdecznie witam i od razu pytam ;)
    > ... czy podatek PCC (od czynnosci cywilnoprawnych) zwiazany z zokupem
> [...]

    IMHO podnosi wartość ST (wszelkie koszty związane z nabyciem ST)

    Magda

  • 3. Data: 2003-01-30 07:49:31
    Od: Jędruś <j...@p...com>

    Użytkownik "Magdip" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > srodka
    >
    > IMHO podnosi wartość ST (wszelkie koszty związane z nabyciem ST)
    >
    > Magda

    Tako rzecze US Bytom:
    "PCC KUPem jest."

    Pzdr

    J.

  • 4. Data: 2003-01-30 23:57:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jan 2003, J.Nytko wrote:

    >+ Serdecznie witam i od razu pytam ;)
    >+ ... czy podatek PCC (od czynnosci cywilnoprawnych) zwiazany z zokupem srodka
> [...]

    Możesz powoli i *dokładnie*, jak to było z kupowaniem
    owego ŚT ? Bo możliwości widzę 2:
    1. nabyłeś "osobiście", płacąc PCC. I w twoich rękach
    ów ŚT "nabrał wartości" o PCC, czyli PCC w wartość
    początkową, bo tyle miał w momencie przekazania...
    2. nabyłeś ŚT jako DG.
    W tym przypadku, po poczytaniu ustawy razy kilka (skutkiem
    dyskusji na *.prawo do której mnie nie siali a się wplątałem :>)
    doszedłem do wniosku że jako DG:
    - albo jesteś podatnikiem VAT płacącym VAT
    - albo jesteś podatnikiem VAT zwolnionym z płacenia VAT

    ...a w tych przypadkach PCC się *nie* płaci. Ustawa o PCC:

    ++++
    Art. 2. Nie podlegają podatkowi:
    [...]
    4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
    dokonania tej czynności na podstawie odrębnych przepisów jest opodatkowana
    podatkiem od towarów i usług lub jest zwolniona od tego podatku.
    ----

    Rozróżnienia na zwolnienie podmiotowe i przedmiotowe nie
    stwierdzono :)
    Oczywiście *może* być objęty PCC obrót nietowarem :>, tj.
    czymś co ust.VAT się nie zajmuje (nie objęte VAT) - np. ziemia,
    wartość firmy (jest osobny akapit w PCC) i inne takie.

    Ale jeśli to jest ŚT... to jakoś tak ciekaw jestem co to
    był za nabytek :) że podlega amortyzacji *i* podlega PCC
    (no... firma ??! Kupiłeś firmę ?) !

    Kiedy ostatnio podnosiłem ta kwestię nikt nie protestował.
    Czyżbym się mylił a wszyscy przytaknęli "dla spokoju" ?? ;)

    Widziałem odpowiedź nt. US Bytom :) - a o co oni byli
    pytani, inaczej mówiąc: o który z ww. przypadków ?

    I *kiedy* byli pytani - mam 2 wersje PCC zapisane w zeszłym
    roku, czyli była co najmniej 1 nowelizacja... :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-31 09:40:18
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    (..)
> [...]
    > dokonania tej czynności na podstawie odrębnych przepisów jest opodatkowana
    > podatkiem od towarów i usług lub jest zwolniona od tego podatku.

    Zdanie odrębne - IMHO niekoniecznie jest tak pięknie.
    Zastosowanie przez ustawodawcę sformułowania "z tytułu dokonania
    tej czynności" w sensie niezbędnego warunku zwolnienia od PCC
    powoduje, że zwolnieni podmiotowo z VAT ( _z tytułu_ np. niewielkich
    obrotów) nie bardzo się na to załapują.

    pozd.Pix

  • 6. Data: 2003-01-31 14:25:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003, pix wrote:
    [...]
    >+ Zdanie odrębne - IMHO niekoniecznie jest tak pięknie.
    >+ Zastosowanie przez ustawodawcę sformułowania "z tytułu dokonania
    >+ tej czynności"

    Hm... może ktoś skomentować ?

    >+ w sensie niezbędnego warunku zwolnienia od PCC
    >+ powoduje, że zwolnieni podmiotowo z VAT ( _z tytułu_ np. niewielkich
    >+ obrotów) nie bardzo się na to załapują.

    W tym momencie płaciłoby się go zawsze, czyli jednak źle czytałem
    ustawę. Przecież z tytułu zakupu od OF nieDG VATu się nie płaci.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-01-31 15:30:38
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Hm... może ktoś skomentować ?

    Również rad bym poczytać inne opinie ;-)

    > W tym momencie płaciłoby się go zawsze, czyli jednak źle czytałem
    > ustawę.

    Nie doceniłeś przewrotności ustawodawcy ? ;-)

    > Przecież z tytułu zakupu od OF nieDG VATu się nie płaci.

    Ano.
    Na pocieszenie (słabe) pozostałby fakt, że transakcje kupna do 1000zł
    są od PCC zwolnione.

    pozd.Pix

  • 8. Data: 2003-01-31 18:08:12
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Fri, 31 Jan 2003 00:57:37 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> piszesz:

> [...]
    >dokonania tej czynności na podstawie odrębnych przepisów jest opodatkowana
    >podatkiem od towarów i usług lub jest zwolniona od tego podatku.

    Ja bym ten fragment rozumiał innaczej: nie ma PPC jeżeli od tranzakcji
    należy odporowadzić VAT lub należałoby, gdyby nie zwolnienie z VAT.

    Przykładowo, jeżeli jednoosobowa DG sprzedaje ŚT z fakturą VAT
    zwolnione (np. używany samochód osobowy), to nie płaci się ani VAT ani
    PPC. IMHO oczywiście :-)

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 9. Data: 2003-01-31 21:51:28
    Od: "J.Nytko" <n...@p...pl>

    Dzięki za zainteresowanie tematem.
    Moze faktycznie zbyt lapidarnie sformulowalem pytanie - przepraszam.
    DG, platnik VAT. Kupilem samochod ciezarowy od osoby fizycznej nie
    prowadzacej DG. Dowod tranzakcji - umowa.
    Janusz

  • 10. Data: 2003-01-31 22:39:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003, J.Nytko wrote:

    >+ Dzięki za zainteresowanie tematem.

    ...tyle że ja się pogubiłem w tym co uważam. Wyłącz moje
    posty o PCC z czytania :] !

    pzdr, Gotfryd