  • 1. Data: 2006-04-04 10:37:31
    Temat: Rozliczenie straty z GPW czy ktos wie jak to zrobic
    Od: "Sambu" <s...@o...pl>

    Witam,

    Mam strate za 2004 16000 zł i teraz za 2005 mam zysk z GPW 1700 zł, mam tez
    odsetki za kredyt na zakup akcji mam zaswiadczenie z banku na 1500 zł
    (odsetki wpisuje w rubryke koszy uzyskania inne przychody pole 23.)

    Jak to doliczyc i wpisac bo tak na chlopski rozum strate odliczamy przez 5
    lat czyli 2005 2006 2007 2008 2009 a teraz jak mam to wpisac zysk 1700
    pomniejszony o odsetki - 1500 = 200 zysku dochod pole 26 i teraz odliczam
    recznie to od 16 000 =15 800 wpisuje w strate w rubryke PIT 38, E, pole 28 i
    tak dalej analogicznie rok do roku az do 2008 czy jest inaczej jak ktos to
    juz robil to prosze o pomoc.

    Pozdrawiam

    Norbert

  • 2. Data: 2006-04-05 06:50:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Sambu wrote:

    > Mam strate za 2004 16000 zł i teraz za 2005 mam zysk z GPW 1700 zł,

    Gwoli scisłości: masz dochód 1700. Zysk jak piszesz dalej tylko 200 zł.

    > mam tez odsetki za kredyt na zakup akcji mam zaswiadczenie z banku na
    > 1500 zł (odsetki wpisuje w rubryke koszy uzyskania inne przychody pole
    > 23.)

    Chyba masz jakiś dziwny PIT-38. W normalnym to się wpisuje w pole 20
    lub 22. Pamiętaj, że jeśli była redukcja to nie masz prawa policzyć w
    koszty całego kosztu kredytu.

> [...]
    > PIT 38, E, pole 28 i tak dalej analogicznie rok do roku az do 2008 czy
    > jest inaczej jak ktos to juz robil to prosze o pomoc.

    Za rok 2005 odliczasz stratę tylko do wysokości dochodu. Czyli w polu
    "straty z lat ubbioegłych" (pole 27) wpisujesz 200 zł. Pozostałe 15800
    wpiszesz w następnych latach. Oczywiście nie więcej niż 8000 w jednym
    roku.