  • 1. Data: 2005-12-04 20:54:39
    Temat: Ryczałt + VAT
    Od: "Daniel" <d...@p...wp.pl>

    witam
    Mój ojciec ma DG polegającą na transporcie samochodem ciężarowym, podatki
    płaci w/g ryczałtu 5,5% + VAT, w związku z tym rodzajem mam dwa pytania:
    1. Czy przysługuje mu tak zwany wydatek reprezentacyjny 2,5% od przychodu?
    2. Czy może wstawić w koszta radio do samochodu, żadne bajery 500 brutto.

    z góry dzięki za odpowiedź

    pozdrawiam
    Daniel

  • 2. Data: 2005-12-04 22:04:50
    Temat: Re: Ryczałt + VAT
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Daniel wrote:
> [...]
    > 2. Czy może wstawić w koszta radio do samochodu, żadne bajery 500 brutto.

    Ad 2) Uprzedze Gotfryda i spytam - "rozumiem ze niesluchajac radia
    podczas jazdy towar nie zostanie dostarczony na miejsce na czas" :) ?

  • 3. Data: 2005-12-04 22:10:51
    Od: AndrzejM<a...@p...pl>

    o RETY! Przede wszystkim trzeba zacząć od tego iż na ryczałcie nie ma żadnych
    kosztów.a więc nie ma również tzw.kosztów reprezentacji i reklamy.Koszty takie są
    dla prowadzących księgę przychodów i rozchodów i wynoszą nie 2,5% od
    przychodu tylko 0,25% przychodu.Ponieważ na ryczałcie nie ma kosztów a więc
    nie można i radia "wrzucić w koszty".
    W podatku VAT jedynie VAT należny od sprzedaży można pomniejszyć o VAT
    naliczony od niektórych zakupów związanych ze sprzedażą ale to szeroki temat...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-12-05 08:23:18
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 04-12-2005 23:04, Użytkownik Tomek napisał:

    > Ad 2) Uprzedze Gotfryda i spytam - "rozumiem ze niesluchajac radia
    > podczas jazdy towar nie zostanie dostarczony na miejsce na czas" :) ?

    Idąc tym tokiem, faktury mozna wystawiać za pomocą ołówka, a księgę
    rozliczać za pomocą ołówka i kalkulatora - na jakiej podstawie zaliczać
    w sposób pośredni bądź bezpośredni zakup komputera i drukarki?;>

  • 5. Data: 2005-12-05 09:47:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    gonia wrote:

    > Idąc tym tokiem, faktury mozna wystawiać za pomocą ołówka, a księgę
    > rozliczać za pomocą ołówka i kalkulatora - na jakiej podstawie zaliczać
    > w sposób pośredni bądź bezpośredni zakup komputera i drukarki?;>

    Nie pomyslalem o tym, ale jakies rozgraniczenie musi byc.

    Radia nie potrzebujesz podczas jazdy, komputera tez nie,
    ale radio nie zwieksza szansy na powstanie przychodu bez naciagniecia
    jego dzialania - a komputer i owszem, gdyz przyspiesza wykonywanie
    czynnosci, minimalizuje ryzko pomylki i pozwala wiecej czasu poswiecic
    na istote dzialalnosci

  • 6. Data: 2005-12-05 13:05:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tomek wrote:

    > Ad 2) Uprzedze Gotfryda i spytam - "rozumiem ze niesluchajac radia
    > podczas jazdy towar nie zostanie dostarczony na miejsce na czas" :) ?

    Oczywiście: radio podaje infomacje o zatorach, objazdach, wypadkach
    itd. Moim zdaniem to wystarczy.

  • 7. Data: 2005-12-05 13:07:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    AndrzejM wrote:

> [...]
    > W podatku VAT jedynie VAT należny od sprzedaży można pomniejszyć o VAT
    > naliczony od niektórych zakupów związanych ze sprzedażą ale to szeroki

    Nie znam tematu ryczałtu więc nie odpowiem. Ale myślę, że problemem
    jest to czy odliczenie VAT na reprezentacje i reklamę pzry ryczałcie
    jest objęte tym limitem 0,25%

  • 8. Data: 2005-12-05 13:57:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    jureq wrote:

    > Oczywiście: radio podaje infomacje o zatorach, objazdach, wypadkach
    > itd. Moim zdaniem to wystarczy.

    No poparz, zupelnie o tym nie pomyslalem

  • 9. Data: 2005-12-05 19:55:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Dec 2005, gonia wrote:

    > Idąc tym tokiem, faktury mozna wystawiać za pomocą ołówka, a księgę rozliczać
    > za pomocą ołówka i kalkulatora - na jakiej podstawie zaliczać w sposób
    > pośredni bądź bezpośredni zakup komputera i drukarki?;>

    ...na podstawie wyroku NSA, który orzekł że US nie jest od tego żeby
    określać czy do ustrzelenia komara wystarczy gazeta skoro podatnik
    użył armaty ;)
    Pasowała mu armata, trafił, zapłacił odszkodowanie za rozwalenie
    sąsiedniego budynku - nie szkodzi, *cel* został osiągnięty :)

    Inaczej US miałby w ręce kompetencję do orzekania że szewc to
    ma jeździć pociągiem osobowym a prezesowi jazda w przedziale
    "biznesowym" IC przysługuje tylko w firmie od 2000 pracowników.
    Tak nie jest...

    A wracając do radia - ta dyskusja jest średnio często powtarzającym
    się problemem, polecam archiwum :)

    I już mnie jureq wyręczył od "samoobrony" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-12-06 08:04:47
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 05-12-2005 20:55, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > ma jeździć pociągiem osobowym a prezesowi jazda w przedziale
    > "biznesowym" IC przysługuje tylko w firmie od 2000 pracowników.

    Za moment uwierzę, że jestem zwolenniczką zaliczania w koszty co
    najwyżej ołówka, bo kalka też niepotrzebna - można zabawić się w
    pisarczyka i pisać w kilku egzemplarzach do woli;>

    miłego dnia zyczę