  • 11. Data: 2008-02-26 11:56:19
    Temat: Re: Samochód i likwidacja firmy
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2008 o 12:48:27 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Nie jesteś pierwszy, który próbuje ;)

    > No właśnie, ja ten przepis z KRiO przeczytałem, jeszcze jak "wchodził",
    > co i Tobie proponuję ;)

    Ok, thx za wyjasnienia.
    BTW użyłem formy "niezdecydowanej": "bym", "zadaje się" - więc nie trzeba
    było bić tak mocno :)

    pozdr,
    tommyz

  • 12. Data: 2008-02-26 11:58:23
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2008 o 12:50:46 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > To jeszcze raz: *od wartości* tej transakcji VATu nie ma WCALE.
    > VAT przekazywany na cele "osobiste podatnika, małżonka i innych osób"
    > jest liczony od wartości NABYCIA PRZEZ PODATNIKA.
    > Teraz jest dość wielkich liter? ;)
    > Zwrócić ma tyle, ile ODLICZYŁ, a NIE tyle ile doliczył na f-rze!

    To to jasne, ale jemu chodziło o sytuację w której by sprzedał żonie
    - nie wiedział jeszcze że nie może.

    Tak na marginesie - US-y nie widzą nic specjlanego w transakcjach pomiędzy
    spółkami cywilnymi a wspólnikami - więc od strony podatkowej nie jest to
    problem,
    pomijając ew. szacowanie.

    pozdr,
    tommyz

  • 13. Data: 2008-02-26 22:41:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Feb 2008, t...@o...pl wrote:

    > BTW użyłem formy "niezdecydowanej": "bym", "zadaje się" - więc nie trzeba
    > było bić tak mocno :)

    To przepraszam za siniaki!
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-02-26 22:46:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Feb 2008, t...@o...pl wrote:

    > To to jasne, ale jemu chodziło o sytuację w której by sprzedał żonie
    > - nie wiedział jeszcze że nie może.

    OK. Znaczy o to, że "chciał nieprawidłowo".

> [...]
    > spółkami cywilnymi a wspólnikami - więc od strony podatkowej nie jest to

    Przyznam, że tu mamy niejasność bo jest kilka oddzielnych spraw: akurat
    przepis o którym mówimy może nie mieć zastosowania, jeśli wspólnik
    spółce (lub na odwrót) chce "sprzedać" coś dla celów DG: przepis
    który miałem na myśli dotyczy przeznaczenia na cele nieopodatkowane :)
    A to, że dla VAT są jedne przepisy, zaś dla dochodowego drugie
    a cywilnoprawne trzecie, zaś dokument (f-ra) jedna, powoduje
    rzeczywiście oczopląs :(
    Niemniej (IMO) "prawidłowość" w rozumieniu VAT (bo dla VAT rzeczywiście
    *są* dwaj podatnicy i *ma* miejsce "wydanie") nie implikuje
    "prawidłowości" tej transakcji dla PDoOF (a przynajmniej tak "wprost",
    mi wychodzi zniesienie współwłasności lub odpowiednio sprzedaż
    udziału).

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-02-27 12:58:01
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2008 o 23:46:58 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > "prawidłowości" tej transakcji dla PDoOF (a przynajmniej tak "wprost",
    > mi wychodzi zniesienie współwłasności lub odpowiednio sprzedaż

    Dla PDoOF też mam wiążącą interpretację, jakkolwiek by to porąbane nie
    było.

    pozdr,
    tommyz

  • 16. Data: 2008-02-27 21:25:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2008, t...@o...pl wrote:

> [...]
    [...]
    > Dla PDoOF też mam wiążącą interpretację, jakkolwiek by to porąbane nie było.

    No to dla mnie się zgadza teza o "porąbaniu" :)

    pzdr, Gotfryd