  • 1. Data: 2002-01-11 09:53:24
    Temat: Skladka zdrowotna
    Od: "Basia" <p...@w...pl>

    Witam wszystkich
    Mam maly problem z wytlumaczeniem pewnej pani jak pobierac (odliczac)
    skladke zdrowotna jezeli nie starcza podatku. Sprawa jest nastepujaca:
    Pewien pracownik X dostal wynagrodzenie brutto 372,54 od tego skladki
    spoleczne w kwocie 65,16; podstawa zdrowotnego 307,38 i 7,75% z tej kwoty
    daje 23,82. Pracownik ma podwyzszone koszty uzyskania czyli
    307,78-120,33=187,05, podatku od tego wychodzi 35,53 pomniejszamy o ulge
    podatkowa (43,18) no i w tym momencie mamy problem bo podatku
    wychodzi -7,65(minus) no i kobiecie nie moge wytlumaczyc, ze nie moze
    potracic skladki zdrowotnej a ona niestety upiera sie przy tym i nawet
    zacytowanie ustawy nie pomaga.
    Bardzo prosze o pomoc
    Pozdrowienia
    Basia

  • 2. Data: 2002-01-11 10:39:30
    Temat: Re: Skladka zdrowotna
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Basia" <p...@w...pl> wrote in message news:3c3eb5a2@news.vogel.pl...
> [...]
    > wychodzi -7,65(minus) no i kobiecie nie moge wytlumaczyc, ze nie moze
    > potracic skladki zdrowotnej a ona niestety upiera sie przy tym i nawet

    Nie wiem jak jest w tym roku, ale w dawniej ustawodawca wprowadzil
    rozroznienie
    dla pracownikow i osob prowadzacych dzialalnosc

    Pracownikowi potraca sie tylko tyle ile mozna odliczyc,
    Osoba prowadzaca dzialalnosc buli - niezaleznie czy ma z czego odliczyc czy
    nie.

    Nie pamietam dokladnie gdzie byl ten przepis i czy jescze obowiazuje,
    ale jesli nikt na grupie nie pomoze to mile Panie w ZUS napewno powiedza.

    Jesli INE obowiazuje, to "uparta Pani" ma racje. Nalezy zaplacic skladke
    zdrowotna
    i o tyle pomniejszyc jej wyplate. Tak juz bylo

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-11 13:53:46
    Od: "kakadu" <a...@p...onet.pl>

    Jeśli art 169g ustawy o ubezpieczeniu zdrootnym nie pomaga .......... to
    poprostu najlepiej zabić, powiesić, posolić, popapryczyć popieprzyć i zjeść
    I pozdrawiam tylko, bo nie wiem jaki argument może przekonać jeszcze, jeśli
    jasno napisany artukuł w ustawie o obniżeniu składek do wysokości podatku
    nie skutkuje.