  • 1. Data: 2002-07-08 20:48:45
    Temat: Spadek-podatek
    Od: "Wojtek" <w...@a...put.poznan.pl>

    Witam.
    Sytuacja wygląda tak:
    Jest sobie kamienica.
    Do grudnia 2001 właścicielką i jednocześnie administratorką
    kamienicy była ciocia.W grudniu
    ciocia zmarła zostawiając testament:właścicielami chaty mam zostać ja i
    mój kuzyn.

    W tej chwili sprawa jest w sądzie i do chwili uprawomocnienia się
    wyroku chata nie ma administratora.

    W domu m.in. znajduje się sklep.Ciocia co miesiąc otrzymywała kasę od
    gościa który prowadzi sklep no i płaciła z tego tytułu podatek,wiadomo.

    Od stycznia b.r. żaden podatek nie jest płacony bo... niby kto miałby
    go płacić? Póki co, nie jesteśmy (kuzyn i ja) jeszcze właścicielami tej
    nieruchomości.

    Czy US będzie się interesował kasą ze sklepu po śmierci cioci?
    Wydaje mi się,że nie ponieważ US prowadzi ewidencję podatników,
    a nie lokali z których podatnik
    czerpie zysk. Nie wiem czy dobrze rozumuję...
    Czy jest możliwe,że za okres od śmierci cioci do chwili uprawomocnienia
    się wyroku sądu nie zapłacimy podatku? A jeżeli zapłacimy,to
    czy bulniemy również odsetki? Podpowiedzcie,please.

    I druga kwestia.Z tego co wiem będziemy musieli zapłacić podatek od spadku.
    (ile % ?)Obiło mi się o uszy,że podatek ten naliczany jest od wartości
    nieruchomości w CHWILI ŚMIERCI właściciela. Czy ktoś z Was się orientuje
    czy to jest prawda? Jest to dla mnie istotne ponieważ chciałbym zainwestować
    co nieco w jedno z mieszkań w kamienicy (centralne ogrzewanie,
    jakieś remonty...) i tym samym zwiększę
    wartość budynku.Gdyby podatek był naliczany od war. domu w chwili śmierci no
    to no problem,ale jeżeli tak nie jest to gorsza sprawa.

    Przepraszam,że tak długo ale chciałem wszystko dokładnie przedstawić.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,sugestie...
    Pozdrawiam
    Kafik
    b...@p...fm