  • 1. Data: 2003-09-15 07:55:45
    Temat: Sprzedaż środka trwałego KPiR
    Od: "Marcelina" <m...@w...pl>

    Środek trwały nie jest w pełni zamortyzowany. Czy nieumorzona część
    stanowi koszty uzyskania przychodów? Jaka jest podstawa prawna?

  • 2. Data: 2003-09-15 16:27:31
    Temat: Re: Sprzedaż środka trwałego KPiR
    Od: "Santos" <w...@i...pl>

  • 3. Data: 2003-09-15 21:32:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2003, Marcelina wrote:

    >+ Środek trwały nie jest w pełni zamortyzowany. Czy nieumorzona część
    >+ stanowi koszty uzyskania przychodów?

    Wrrrr.....ózkami nie jesteśmy ;)
    A *powód umorzenia* to... ?

    >+ Jaka jest podstawa prawna?

    Jak wyżej. Skąd mamy wiedzieć czy ty masz CIT czy PIT
    na głowie ? "Odpowiednia ustawa" ;), wybór punktów
    wg odpowiedzi na pytanie powyżej.
    Przykładowo - i to tylko IMHO i *z zastrzeżeniami*:
    - sprzedaż - tak
    - utrata na skutek niezawinionych zdarzeń losowych - na
    ogół tak (bo np. nieubezpieczonego sam. osobowego już nie)
    - zaprzestanie wykorzystywania gospodarczego: jak
    najbardziej *nie*
    - zużycie "na złom" - tak

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-09-15 21:34:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2003, Santos wrote:

    >+ Użytkownik "Marcelina" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >+ news:bk3ram$q3f$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >+
    >+ > 100% tak

    Y... ? Marcelina pytała (bo ">" sugeruje że to cytat !),
    a kto odpowiedział "tak" żebym mógł zadać pytania
    uszczegóławiające ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2003-09-15 21:36:25
    Od: "Marcelina" <m...@w...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > ogół tak (bo np. nieubezpieczonego sam. osobowego już nie)
    > - zaprzestanie wykorzystywania gospodarczego: jak

    Mam PIT na głowie.
    Powód umorzenia: amortyzacja środka trwałego.

    Dzięki i pozdrawiam
    Marcelina

  • 6. Data: 2003-09-16 08:12:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcelina napisał:
    > wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > część

    [ciach]

    > Mam PIT na głowie.
    > Powód umorzenia: amortyzacja środka trwałego.

    Taa... i koszt z tytułu poniesienia kosztów.

    Twierdzisz że odpisujesz niezamortyzowana częśc wartości ŚT jednorazowo
    w koszty poniewaz ja amortyzyjesz?

    Może przemysl jeszcze raz o co Ci właściwie chodzi.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-09-16 12:27:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Maddy" [...]

    > Taa... i koszt z tytułu poniesienia kosztów.
    >
    > Twierdzisz że odpisujesz niezamortyzowana częśc wartości ŚT jednorazowo
    > w koszty poniewaz ja amortyzyjesz?
    >
    > Może przemysl jeszcze raz o co Ci właściwie chodzi.

    Nooo... mysle, ze chodzi o to,
    by przychod ze sprzedazy pomniejszyc o nie wliczona a koszty,
    czyli "niezamortyzowana" kwote wydana przy zakupie.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-09-16 13:03:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > Użytkownik "Maddy" [...]
    >

    > Nooo... mysle, ze chodzi o to,
    > by przychod ze sprzedazy pomniejszyc o nie wliczona a koszty,
    > czyli "niezamortyzowana" kwote wydana przy zakupie.

    Tez tak mysle, ale wyobraź sobie że panna idzie do US i zadaje panience
    z okienka pytanie własnie w taki sposób.
    A potem na liście " bo w US powiedzili mi inaczej"
    Na mojego nosa, 90% takich wyjasniej US jest efektem podobnie
    precyzyjnie zadawanych pytań paniom którym sie nie chce wnikac w to co
    klient miał na myśli.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-09-16 13:52:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Użytkownik "Maddy" [...]
    >+ > > Powód umorzenia: amortyzacja środka trwałego.
    >+ >
    >+ > Taa... i koszt z tytułu poniesienia kosztów.
    [...]
    >+ Nooo... mysle, ze chodzi o to,
    >+ by przychod ze sprzedazy pomniejszyc o nie wliczona a koszty,
    >+ czyli "niezamortyzowana" kwote wydana przy zakupie.

    ...no toż pytałem o powód umorzenia reszty. I przeczytaliśmy
    że "amortyzacja" :)
    A od odpowiedzi na to pytanie zależy odpowiedź na pytanie
    pierwotne: czy jest KUP !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-09-16 20:06:10
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > [ciach]

    > Taa... i koszt z tytułu poniesienia kosztów.
    >
    > Twierdzisz że odpisujesz niezamortyzowana częśc wartości ŚT jednorazowo
    > w koszty poniewaz ja amortyzyjesz?

    Nigdzie tak nie napisala.
    Odpowiedziala na pytanie Gotfryda.

    > Może przemysl jeszcze raz o co Ci właściwie chodzi.

    ??

    > Maddy

    Karol