  • 11. Data: 2003-09-16 20:06:20
    Temat: Re: Sprzedaż środka trwałego KPiR
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    wiadomości

    Czy mozecie mi wyjasnic co takiego trudnego i niejasnego jest w poscie
    Marceliny.

    "Temat: Sprzedaż środka trwałego KPiR
    Tresc problemu:
    Środek trwały nie jest w pełni zamortyzowany. Czy nieumorzona część
    stanowi koszty uzyskania przychodów? Jaka jest podstawa prawna?"

    I o czym tu dyskutowac ?

    Karol

  • 12. Data: 2003-09-16 20:08:08
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Wrrrr.....ózkami nie jesteśmy ;)
    > A *powód umorzenia* to... ?

    Umorzenia czego ?

    > Jak wyżej. Skąd mamy wiedzieć czy ty masz CIT czy PIT
    > na głowie ? "Odpowiednia ustawa" ;), wybór punktów
    > wg odpowiedzi na pytanie powyżej.
    > Przykładowo - i to tylko IMHO i *z zastrzeżeniami*:
    > - sprzedaż - tak

    I jakbys tu sie zatrzymal to IMHO byłaby odpowiedz na problem Marceliny.

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 13. Data: 2003-09-16 21:48:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ Czy mozecie mi wyjasnic co takiego trudnego i niejasnego
    >+ jest w poscie Marceliny.
    >+
    >+ "Temat: Sprzedaż środka trwałego KPiR

    Już ci powiem:

    N I E P R Z E C Z Y T A Ł E M T E M A T U !!

    >+ Tresc problemu:

    ...a to znam na pamięć :>
    Wnoszę o nieukaranie kamieniowaniem... :(
    Marcelino, jesteś tam ??

    [...]
    >+ I o czym tu dyskutowac ?

    Czy ja wiem ? Dla zasady ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (okulary, owszem, ale tylko -1,5...)

  • 14. Data: 2003-09-17 05:30:08
    Od: "Karol" <a...@W...onet.pl>

    > Czy ja wiem ? Dla zasady ? ;)

    "W imię zasad" :-))

    Pozdrawiam,
    Karol

    PS.

    Pisałem do Ciebie na maila, ale chyba wczoraj nie odpowiedziales.

  • 15. Data: 2003-09-17 06:57:47
    Od: "Marcelina" <m...@w...pl>

    Dziękuję wszystkim grupowiczom. Możliwe, że moje pytanie nie było
    precyzyjne. Uczę się dopiero i mam nadzieję, że kiedyś będę mogła pomóc
    innym w wyjaśnieniach jakiegoś problemu.

    Chodziło mi dokładnie o to:
    1. Zakupiono środek trwały (używany samochód)
    2. Amortyzowano go począwszy od miesiąca następnego po zakupie do
    miesiąca sprzedaży (11 m-cy)
    3. W momencie sprzedaży powstał przychód i miałam wątpliwości czy
    nieumorzoną część (niezamortyzowaną część) można uznać za koszt
    uzyskania przychodu oraz czy jest jakiś przepis, który o tym mówi.
    Podatnik jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (PIT) i
    prowadzi książkę przychodów i rozchodów.

    Pozdrawiam wszystkich,
    Marcelina

    PS Co znaczy IMHO?

  • 16. Data: 2003-09-17 10:38:41
    Temat: OT: Sprzedaż środka trwałego KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ PS.
    >+
    >+ Pisałem do Ciebie na maila, ale chyba wczoraj nie odpowiedziales.

    Sprawdzę - maila "From" czytam od przypadku do przypadku,
    to taka gąbka na spam :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-09-17 10:56:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Marcelina wrote:

    >+ Dziękuję wszystkim grupowiczom. Możliwe, że moje pytanie nie było
    >+ precyzyjne.

    Nie, to ja nie przeczytałem tematu i dedukowałem z treści
    czego mi brakuje :(
    [...]
    >+ 3. W momencie sprzedaży powstał przychód i miałam wątpliwości czy
    >+ nieumorzoną część (niezamortyzowaną część) można uznać za koszt
    >+ uzyskania przychodu

    Tak.

    >+ oraz czy jest jakiś przepis, który o tym mówi.

    Hm...

    ++++++
    Art. 22. 1. Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są
    wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem
    kosztów wymienionych w art. 23.
    8. Kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków
    trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne)
    dokonywane wyłącznie zgodnie z art 22a-22o, z uwzględnieniem art. 23.
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:

    1) wydatków na:
    a) nabycie gruntów [...]
    b) nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie innych niż
    wymienione w lit. a) środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych
    c) ulepszenie środków trwałych [...]
    - wydatki te, zaktualizowane zgodnie z odrębnymi przepisami, pomniejszone
    o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, są
    jednak kosztem uzyskania przychodów przy określaniu dochodu z odpłatnego
    zbycia rzeczy określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. d), oraz gdy
    odpłatne zbycie rzeczy i praw jest przedmiotem działalności gospodarczej,
    a także w przypadku odpłatnego zbycia składników majątku związanych z
    działalnością gospodarczą, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1, bez
    względu na czas ich poniesienia,
    ------

    Ufff...

    >+ PS Co znaczy IMHO?

    InMyHumbleOpinion - moim skromnym zdaniem. W odróżnieniu
    od "IMO" sugeruje pewną ostrożność autora w wypowiadaniu
    poglądu :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2003-09-17 11:33:55
    Od: "Marcelina" <m...@w...pl>

    Wielkie dzięki za wszystkie wyjaśnienia!!!