  • 1. Data: 2002-04-08 09:31:42
    Temat: [[[[ TaxFree czy nie za dużo?? ]]]]
    Od: "Krzysztof Dubowski" <d...@e...pl>

    TaxFree czy nie za dużo??

    Czy skarbówka może mieć żal do podatnika który sprzedaje duuuuużo rzeczy na
    TAXFREE.

    Problem i pytanie pojawił mi się gdy twarze turystów się powtarzają i robią
    naprawdę spore obroty.

    Handlujemy sprzętem komputerowym, nasi klienci to "turyści" z Białorusi i
    Litwy.

    Czy powinienem się martwić tym że "Sasza" kupuje 10 razy miesięcznie towar
    na wartość po 50 tyś zł. Czy nadal mam im wystawiać TaxFree czy jakoś
    inaczej się to załatwia??

    K.Dubowski

  • 2. Data: 2002-04-08 11:25:33
    Temat: Re: [[[[ TaxFree czy nie za dużo?? ]]]]
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, Krzysztof Dubowski wrote:
    [...]
    >+ Czy skarbówka może mieć żal do podatnika który sprzedaje duuuuużo rzeczy na
    >+ TAXFREE.

    Formalnie...to chyba ustawodawcy zależało żeby jak najwiecej
    z kraju wywieźć.

> [...]
    >+ na wartość po 50 tyś zł. Czy nadal mam im wystawiać TaxFree czy jakoś

    Jeśli ten towar JEDZIE na Białoruś i Litwę - to IM*H*O nie.
    Jeśli "sasza" 'zapomina' go wywieźć, albo zapomina go wyładować
    i siebie i niechcący wwozi z powrotem - to ja wiem... można by
    rzucić na ciebie podejrzenie (bez urazy poproszę !) że jesteś
    zamieszany.
    Potraktuj ww. wywód jako czystą dywagację :)

    Pozdrowienia, Gotfryd