  • 1. Data: 2004-01-19 18:30:51
    Temat: Ubezpieczenia
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Moja firma wynajmuje samochody od innej firmy. W umowie najmu mam
    zapisane, że poza opłatami z tytułu czynszu ponoszę również inne opłaty
    cywilno prawne (z tytułu ubezpieczenia, podatku od środków transportu,
    winiety itp.) oraz że tymi opłatami bedę obciążany na podstawie faktur
    VAT w których czynsz z tytułu najmu będzie powiększony o te inne opłaty,
    lub osobnych faktur.
    Mam w związku z tym pytanie ostatnio dostałem fakturę za ubezpieczenie z
    22% VAT i za podatek od środków transportu też z 22% VAT. czy jest to
    prawidłowe???? Czy będzie prawidłowe, jeżeli wszystkie opłaty będą
    zawarte w jednej pozycji faktury pt.Miesięczny czynsz z tytułu najmu i
    ovatowane 22%???
    Co myślicie na ten temat????
    Pozdrawiam czytających
    Chris

  • 2. Data: 2004-01-20 08:25:18
    Temat: Re: Ubezpieczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2004, Chris Gold wrote:

> [...]
    >+ 22% VAT i za podatek od środków transportu też z 22% VAT. czy jest to

    Czekaj. Wystawili ci *re*fakturę z inną stawką niż oryginalna ??
    Szczególnie jeśli to są wartości których VAT "nie dotyczy" ???

    >+ Czy będzie prawidłowe,

    Mi się nie podoba :(
    Inna sprawa, że na grupie podnoszono iż jeśli VAT jest wykazany
    i zaksięgowany przez wystawcę to odbiorca f-ry ma prawo go odliczyć,
    jako że wymogu odliczania "dokładnie wg stawki" nie ma.

    >+ jeżeli wszystkie opłaty będą
    >+ zawarte w jednej pozycji faktury pt.Miesięczny czynsz z tytułu najmu
    >+ i ovatowane 22%???

    A to co innego.
    Jeśli zgodnie z umową wynajmujący kalkuluje kwotę netto doliczając
    wszystkie koszty i do całości licząc "VAT najmu"... no to chyba
    jest OK ? Przyznam że ciekaw jestem innych opinii :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)