  • 1. Data: 2018-04-23 16:04:14
    Temat: Ulga na dzieci
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Od kiedy wprowadzili to, że za duży dochód rodziców eliminuje ulgę na
    jedno dziecko zastanawiam się kiedy do broszury informacyjnej wpiszą,
    według mnie naturalnie występującą sytuację, a dla mnie niejasną.
    No i nie doczekałem się, a sytuacja przyszła.

    Co jest z ulgą na drugie dziecko, jak jedno zarobiło tyle, że wypada z
    ulgi, a rodzice zarabiają za dużo na ulgę na jedno dziecko:
    - przysługuje, bo jest dwója dzieci,
    - nie przysługuje bo do ulgi zostało tylko jedno?

    Załóżmy, że przysługuje.
    Mam podejrzenie, że jak się wpisze w PITa jedno to jakaś weryfikacja
    (automatyczna lub białkowa) uzna, że się nie zgadza bo dochód za duży i
    znów będą mnie ścigać.

    W zeszłym roku musiałem się fatygować z powodu tego do której pozycji
    należy dodać składki na FP. Teraz już wiem - mam nadzieję, że w tym roku
    obowiązują w tym temacie takie same wytyczne jak w zeszłym :)

    P.G.