  • 1. Data: 2008-09-24 12:03:08
    Temat: Ulga podatkowa
    Od: "Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl>

    Mam pytanie - moze ktos wie...

    Kupilem mieszkanie w 2007 roku, chce je sprzedac w roku przyszlym, czyli
    2009 i kupic za te kase inne mieszkanie. Czy zaplace podatek dochodowy od
    sprzedazy mieszkania, czy tez moze lapie sie na te nowelizacje ustawy o
    podatkach?

    Pozdrawiam JAW

  • 2. Data: 2008-09-24 12:18:28
    Temat: Re: Ulga podatkowa
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Jaszczomp napisał(a):

> [...]
    > 2009 i kupic za te kase inne mieszkanie. Czy zaplace podatek dochodowy
    > od sprzedazy mieszkania, czy tez moze lapie sie na te nowelizacje ustawy

    Zależy, jakie (p)osłowie uchwalą przepisy przejściowe (w "ustawie o zmianie
    ustawy"). Czyli to wróżenie z fusów- jak zwykle w Banana Republic of Poland.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 3. Data: 2008-09-24 12:29:48
    Od: "Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com>
    napisał w wiadomości news:gbdb6k$gtb$1@inews.gazeta.pl...

    > Zależy, jakie (p)osłowie uchwalą przepisy przejściowe (w "ustawie o
    > zmianie
    > ustawy"). Czyli to wróżenie z fusów- jak zwykle w Banana Republic of
    > Poland.
    >
    > --
    > Dominik (& kąpany)
    > "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy
    > Lec)
    > Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54
    > Konstytucji RP

    Skoro nie wiadomo, to znaczy, ze sie nie zalapie na ulge i zaplace podatek
    dochodowy... No coz, nie zarabiam na tym, tylko chce mieszkanie kupic w
    innym miejscu, to mnie trzeba skroic z kasy... Moglbym sprzedac po cenie za
    jaka kupilem ale US i tak sobie policzy co mu sie nalezy po swojemu.
    Pozdrawiam JAW

  • 4. Data: 2008-09-24 12:39:31
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Jaszczomp napisał(a):

    > Skoro nie wiadomo, to znaczy, ze sie nie zalapie na ulge i zaplace

    Skoro nie wiadomo, to znaczy nie wiadomo :-)
    Jak już uchwalą, to stanie się wiadomym- załapiesz się, czy nie.

> [...]
    > kupic w innym miejscu, to mnie trzeba skroic z kasy... Moglbym sprzedac
    > po cenie za jaka kupilem ale US i tak sobie policzy co mu sie nalezy po

    Jak policzy wg obecnie obowiązujących przepisów, to- jeśli sprzedasz
    po cenie zakupu- zapłacisz 19% od różnicy, czyli zero. A jeśli np. remontowałeś
    i masz faktury- uwzględni je w kosztach.

    A że sam fakt istnienia takiego podatku to bandytyzm, to inna sprawa.
    Ale takich "reprezentantów narodu" wybraliśmy- "tymi ręcami".

    > Pozdrawiam JAW

    Pozdrawiam również i życzę przyjemnego finału sprawy.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 5. Data: 2008-09-24 13:06:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 24 Sep 2008 14:18:28 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > Zależy, jakie (p)osłowie uchwalą przepisy przejściowe (w "ustawie o zmianie
    > ustawy"). Czyli to wróżenie z fusów- jak zwykle w Banana Republic of Poland.

    Według projektów ma być tak jak poprzednio, czyli obowiązują przepisy z
    dnia zakupu mieszkania.