  • 1. Data: 2004-02-16 08:42:45
    Temat: Umowa o dzieło z obcokrajowcem
    Od: "Tomasz" <t...@n...go>

    Witam
    Ponieważ poprzednie moje pytanie było chyba zbyt skomplikowane, postaram się
    krótko:
    Jak powinna wyglądać umowa o dzieło z obcokrajowcem, który dzieło wykona w
    swoim kraju?
    Zakładam, że nie zna on języka polskiego, więc podpisanie polskojęzycznej
    umowy odpada.
    1. Jak na to patrzy US (kwestie językowe)?
    2. Jaki i kto podatek?
    3. Czy trzeba mieć w zezwoleniu na DG "import" ("import" wykreśliłem,
    ponieważ nie chciano mnie zarejestrować w US ze zwolnieniem z VAT).
    Niestety Google na niewiele się zdały.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2004-02-16 23:46:52
    Temat: Re: Umowa o dzieło z obcokrajowcem
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-02-16 09:42, Użytkownik Tomasz napisał:

> [...]
    > 3. Czy trzeba mieć w zezwoleniu na DG "import" ("import" wykreśliłem,
    > ponieważ nie chciano mnie zarejestrować w US ze zwolnieniem z VAT).

    z mojego doświadczenia ( jako pracownika za granicą) wynika:

    1. ja wszelkie umowy, zaświadczenia itp. podpisywałem w dwóch wersjach:
    angielskiej i lokalnej - więc proponuję Ci to samo - przygotować taką
    umowę po polsku (dla US i innych ) oraz po ..obcemu dla obcokrajowca,
    który powinien podpisać obydwie wersje.

    2. wydaje mi się (bo na 100% nie wiem, ale doświadczenie tak mówi), że
    obcy powinien zapłacić podatek tam gdzie pracuje. Ponieważ Ty _chyba_
    nie musisz mu opłacać zaliczki na podatek, to on będzie się musiał
    męczyć z właściwym rozliczeniem.

    W moim przypadku było tak, że pracowałem w państwie A, kontrakt miałem z
    firmą w państwie B, pieniądze dostawałem z B, natomiast podatki z tego
    tytułu opłacałem ja w A (tzn. nie ja, tylko firma konsultingowa mi robi
    rozliczenie, a oddzial firmy w ktorej pracowalem w A odprowadzał
    zaliczki na podatek ).