  • 1. Data: 2004-10-02 08:51:07
    Temat: Umowy online? Pomoc
    Od: "gracz" <g...@p...com>

    Witam
    zwracam sie do was z prosba o wyjasnienie nastepujacej sprawy:

    Czy wypelniajac formularz umowy online:
    Imie
    Nazwisko
    Adres
    Tel.
    Email
    zawieram wazna umowe prawna?
    Druga strona nie przedstawienia warunkow(akceptacji warunkow
    umowy/regulaminu) w formularzu.

    Pragne stwierdzic, ze w formularzu nie bylo miejsca gdzie musialbym
    akceptowac (haczyk akceptuje warunki/regulamin.
    Znajac umowy te na papierze ktore maja standardy imie, nazwisko, itd +
    drobny druk (najczesciej
    warunki umowy/regulamin) skladamy podpis pod taka umowa, ktora staje sie
    prawnie wazna.

    Jak wyglada to online?

    Pozdrawiam grupe

  • 2. Data: 2004-10-02 19:05:51
    Temat: Re: Umowy online? Pomoc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Oct 2004, gracz wrote:
    [...]
    >+ Czy wypelniajac formularz umowy online:
    [...]
    >+ zawieram wazna umowe prawna?

    To jest pytanie na grupę .prawo !

    Na dzień dobry - pytaniem jest O CO ta umowa i KTO ją zawiera:
    weź waść K.C. w garść żeby dowiedzieć się iż np. wypełniając
    tak umowę o sprzedaż nieruchomości - NIE zawrzesz jej (nie ma
    "skutków prawnych") bo wymagana jest "forma szczególna" (akurat
    notarialna).
    Takoż są różnice przy zawieraniu umów przez konsumentów,
    przedsiębiorców i co tam jeszcze da się znaleźć.

    Natomiast jeśli umowa NIE WYMAGA formy szczególnej (na przykład
    pisemnej) - to owszem, można ją zawrzeć w DOWOLNY sposób.
    Jak kupujesz gazetę w kiosku - to co, zawierasz umowę ?
    W jakiej formie ?
    Można nawet niewerbalnie :> (pokazując palcem :)).

    Natomiast OSOBNA sprawa to jest łatwość DOWIEDZENIA (przed
    sądem :>) czy i kto taką umowę zawarł.
    Owszem, umowa pisemna ma tu pewne "przewagi w rozumieniu
    Zagłoby" :)
    Aby umowa "elektroniczna" była *równoważna* pisemnej
    - wymagałaby podpisu "bezpiecznego urzędowego" (z urzędowym
    certyfikatem - dostępne, odpłatne).

    Zakładając że jest to jakaś mało ważna umowa (no, jakby była
    o coś ważnego - np. sprzedaż mieszkania - to byś przecież
    napisał) :] - można *podejrzewać* że umowę zawarłeś.
    Czy jest "skutecznie egzekwowalna" - to zależy.
    A nuż jest to umowa konsumenta (ciebie) z przedsiębiorcą
    ("ze strony www") i masz prawo rezygnacji...
    Co ty myślisz, że rozpatrzymy "w ciemno" wszystkie kombinacje
    setek artykułów Kodeksu Cywilnego - bo tobie się pisać nie
    chce ? ;]

    >+ Znajac umowy te na papierze
    ^^^^^^^^^^^^^^

    A te BEZ PAPIERU ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-03 18:03:20
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

> [...]
    > drobny druk (najczesciej
    > warunki umowy/regulamin) skladamy podpis pod taka umowa, ktora staje sie

    Z tego co wiem to nie jest umowa. Chyba ze podpisales ja elektronicznie.
    Czyli masz swoj kod (nie wiem jak to wyglada dokladnie) i zostalo to
    autoryzowane. W sumie na dzisiaj kazdy moze podac sie za np. Jana
    Kowalskiego i "podpisac" taka umowe. Chyba ze przeslali Ci ja do domu
    podpisales i odeslales (tak jak w mBanku).W innym przypadku kazdt moze taka
    umowe zawrzeec w Twoim imieniu.
    Pozdr.
    Krzysztof J.

  • 4. Data: 2004-10-04 16:03:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Oct 2004, Profil1 wrote:

    >+ > Czy wypelniajac formularz umowy online:
    [...]
    >+ Z tego co wiem to nie jest umowa. Chyba ze podpisales ja elektronicznie.

    Yhmh... czy ty może byłeś wspołautorem pomysłu żeby umowy konsumenckie
    były zawierane notarialnie ? ;)
    O pudełko zapałek też zawierasz umowę *pisemną* ??
    Albo pytanie było o PISEMNĄ umowę, a ja nie doczytałem ???
    :)

> [...]
    >+ podpisales i odeslales (tak jak w mBanku).W innym przypadku kazdt moze taka

    Ależ *samo* wypełnienie formularza jeszcze o niczym nie świadczy, jako
    że słusznie wywodzisz iż "trudno dowieść".
    Ale jeśli dokonał JAKIEGOKOLWIEK innego ruchu ze swojej strony, czyli
    JEST dowód że BRAŁ udział w umowie.... "to zmienia postać rzeczy na
    posiedzieć" :)
    A z samej treści postu za mało wynika :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-10-04 18:05:17
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

> [...]
    > były zawierane notarialnie ? ;)
    > O pudełko zapałek też zawierasz umowę *pisemną* ??
    > Albo pytanie było o PISEMNĄ umowę, a ja nie doczytałem ???

    Gdybym byl wspolautorem jakiejkolwiej ustawy prawdopodobnie jezdzil bym
    Merolem a nie starym Polonezem;-)

> [...]
    > JEST dowód że BRAŁ udział w umowie.... "to zmienia postać rzeczy na
    > posiedzieć" :)
    > A z samej treści postu za mało wynika :(

    No ale w sumie slyszalem kiedys cos takiego ze strone internetowa mozna
    uznac za wystawe sklepu no i w zasadzie za oferte.
    Wiec kazde dzialanie klienta(KC w koncu przewiduje zawarcie umowy w sposob
    dorozumiany) wskazujace na chec zakupu moze byc potraktowane jako zakup
    tylko komu sie bedzie chcialo to udowadniac??
    pozdr.
    KJ

  • 6. Data: 2004-10-04 22:14:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004, Profil1 wrote:
    [...]
    [...twoje protesty...]
> [...]
    >+ dorozumiany) wskazujace na chec zakupu moze byc potraktowane jako zakup

    Ano właśnie. Jak np. przelał pieniądze ;) ...

    >+ tylko komu sie bedzie chcialo to udowadniac??

    Nie znamy motywacji pytającego :] Może mu się chcieć... !

    pozdrowienia, Gotfryd