  • 1. Data: 2002-05-24 08:44:40
    Temat: Upowaznienie do wystawiania faktur VAT...
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Ile jeszcze czasu minie, az ludzie sobie wbija do glowy, ze (AFAIR) od
    01.01.2001 to upowaznienie jest nic nie znaczacym swistkiem papieru?
    Nie szkoda ludziom czasu, pieniedzy, drzew, srodowiska naturalnego ...itd na
    tworzenie takich bzdetow.

    O koniecznosci pisania podania z prosba o wystawienie duplikatu faktury juz
    nie wspomne :-)

    Chyba zaczne upowszechniac hasło: "Księgowi hamulcem postępu".

    Karol

  • 2. Data: 2002-05-24 20:57:03
    Temat: Re: Upowaznienie do wystawiania faktur VAT...
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Karol <a...@b...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ackujv$kv3$...@n...tpi.pl...
> [...]
    juz
    > nie wspomne :-)
    >
    > Chyba zaczne upowszechniac hasło: "Księgowi hamulcem postępu".

    Co do bzdetów to sie zgadzam. Co do księgowych nie!
    Nie jestem księgowym ale znam wielu bardzo rozsądnych. Ale i trafiają się
    "ciężko myślący" :))
    Na naszej liście na szczęście ich nie ma. Zresztą tacy ciężko myślący nie
    siadają do kompa i do internetu odpowiadając ludziom bezinteresownie. Gapią
    się na telewizor albo śpią (jest 22:56) :-)

    WS

  • 3. Data: 2002-05-24 22:19:01
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 24 May 2002 10:44:40 +0200), "Karol"
    <a...@b...com> był(a) napisał(a):

    >Ile jeszcze czasu minie, az ludzie sobie wbija do glowy, ze (AFAIR) od
    >01.01.2001 to upowaznienie jest nic nie znaczacym swistkiem papieru?

    A dlaczego? Czyżby nie wolno było upoważniać nikogo do odbioru
    faktur/towaru?

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-05-25 08:16:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 May 2002, Karol wrote:

    >+ Ile jeszcze czasu minie, az ludzie sobie wbija do glowy, ze (AFAIR) od
    >+ 01.01.2001 to upowaznienie jest nic nie znaczacym swistkiem papieru?

    Karolu, o czym ty mówisz ?? Wzbudziłeś ciekawość :)
    Czy masz na myśli upoważnienie którego ostatnie "uprawomocnienie"
    jest w par.35.8 (rozdz. 10) rozp. MF "w sprawie wykonania ... [VAT]"
    z 22.III.br, czy jakiś inny wynalazek ?

    Żeby było pod ręką:
    +++++
    8. Zamieszczenie w fakturze danych dotyczšcych nabywcy,
    o których mowa w ust. 1 pkt 13, nie jest wymagane, jeżeli nabywca
    złoży sprzedawcy pisemne oœwiadczenie, w którym upoważni go do
    wystawiania faktur bez podpisu osoby uprawnionej do otrzymania
    faktury.
    -----
    [...]
    >+ Chyba zaczne upowszechniac hasło: "Księgowi hamulcem postępu".

    Ups, zaraz będzie awantura ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (chwilowo po stronie księgowych)

  • 5. Data: 2002-05-26 21:55:35
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205251008480.26462-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

> [...]
    > złoży sprzedawcy pisemne oświadczenie, w którym upoważni go do
    > wystawiania faktur bez podpisu osoby uprawnionej do otrzymania

    Chyba chodzi mu o to, że często na fakturze jest napisane "podpis osoby
    upoważnionej do wystawienia faktury". I jakiś księgowy zapyta: "A ma
    upowaznienie ta osoba?". Ja na wszelki wypadek piszę to w umowie o pracę.
    WS

  • 6. Data: 2002-05-27 08:38:26
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > złoży sprzedawcy pisemne oświadczenie, w którym upoważni go do
    > wystawiania faktur bez podpisu osoby uprawnionej do otrzymania

    To zalezy jak rozumiemy pojecie "osoby uprawnionej do otrzymania".
    Jezeli tak jak J.Zubrzycki w leksykonie VAT 2001 (strona 474), to zgadzam
    sie z autorem, ze te kwity nie maja sensu.

    Pozdrawiam,
    Karol