  • 1. Data: 2004-02-02 13:47:15
    Temat: Wezwanie z US do wyplenienia VAT-R
    Od: "Maly" <m...@p...com>

    Od przeszlo 2 lat mam zawieszana dzialalnosc gospodarcza, ale wypelniam VAT7
    (zerowe wartosci). Od 19 stycznia wznowilem dzialalnosc (poinformowalem otym
    ZUS i US). Ale ostanio przyszlo do mnie wezanie z US do wypelnienia VAT-R.
    Zastanawiam sie czy przepisy mowia cos jak dlugo mozna wysylac zerowe
    deklaracje VAT-7? Skoro wlasnie wznowilem dzialalnosc to chyba nie musze sie
    wyrejstrowywac z VATu? Ma ktos jakies sugestie?
    Moze ktos podobna przesylke?:)

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2004-02-02 14:39:24
    Temat: Re: Wezwanie z US do wyplenienia VAT-R
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Obawiam sie, ze jak przez 10 miesiecy nie masz ovatowanej sprzedazy, to
    jestes wykreslany z rejestru podatnikow vat (czy jak to sie tam nazywa).
    Trzeba sie bylo odwiesic co 10 miesiecy na 1 dzien i wystawic fakture na
    5 zł (lub wiecej) chyba... A tak to chyba rzeczywiscie musisz zlozyc i
    zaplacic za vat-r :(

    marekz

  • 3. Data: 2004-02-03 12:46:01
    Od: "JL" <j...@p...onet.pl>

    A co z artykułem poniższym ustawy o VAT.

    "Art. 14.
    7a. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub zrezygnował z
    tego zwolnienia, może dopiero po upływie 3 lat, licząc od końca miesiąca, w
    którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia,
    ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1 pkt 1."

    Kolega nie działał przez 2 lata.

    JL

  • 4. Data: 2004-02-03 13:07:27
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    JL wrote:
    > A co z artykułem poniższym ustawy o VAT.
    >
    > "Art. 14.
    [...]

    Kolega w ogole nie korzystal ze zwolnienia, gdyz caly czas wypelnial
    vat-7, czyli (upraszczajac) byl platnikiem podatku.

    marekz

  • 5. Data: 2004-02-03 15:09:25
    Od: "JL" <j...@p...onet.pl>

    Tak, nie korzystał ze zwolnienia. Ale czy z zacytowanego przeze mnie
    artykułu nie wynika, że co najmniej przez trzy lata od ostatniej czynności
    opodatkowanej nie można przestać być "vatowcem"?
    Skoro nie można uzyskać zwolnienia, a się było vatmanem to się jest nim
    nadal...

    Wezwanie w sprawie VAT-R wydaje mi się dziwne.
    Już prędzej może chodzić o konieczniość odprowadzenia VATu od:
    "Art. 6a. 1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają również
    towary własnej produkcji oraz towary, które po nabyciu nie zostały
    odprzedane, w przypadku:

    1) rozwiązania spółki prawa cywilnego lub handlowego nie mającej
    osobowości prawnej albo
    2) zaprzestania przez podatnika będącego osobą fizyczną wykonywania
    czynności podlegających opodatkowaniu, obowiązanego, na podstawie odrębnych
    przepisów, do zawiadomienia właściwego organu o zaprzestaniu wykonywania
    działalności gospodarczej.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do podatników zwolnionych od podatku na
    podstawie art. 14 ust. 1 i 6.
    3. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy podatnik będący
    osobą fizyczną zaprzestał wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu
    przez co najmniej 10 miesięcy, bez zawiadomienia właściwych organów, na
    podstawie odrębnych przepisów, o zaprzestaniu wykonywania działalności
    gospodarczej. "

    JL

  • 6. Data: 2004-02-04 08:48:22
    Od: "Maly" <m...@p...com>

    Dzieki za podjecie tematu!!!
    Moze tylko dodam czego dowiedzialem sie w US. Otorz Pani przez telefon
    poinformowala mnie, iz okres ten (ponad 2 lata) wystarczy juz dla US aby
    podjac kroki do usuniecia z rejestru. I moglaby wlasciwie mnie wykreslic i
    dowalic mi nawet kare. Ale byla na tyle mila, ze tego nie zrobila i
    wystarczy, ze albo zloze VAT-R, albo wznowie dzialanosc i bede mial
    sprzedaz.. Ponoc urzedy chca miec porzadek w papierach i wiedziec kto
    faktycznie cos prowadzi a kto nie.
    Pozdrawiam!

  • 7. Data: 2004-02-04 09:17:33
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Maly" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    Do wyplenienia VAT-R uprawniony jest wylacznie Sejm RP jako prawodawca
    (pozal sie Boze zreszta) - wladny zmienic ustawe o VAT.
    Uwazaj na literówki zwlaszcza w temacie posta.

    --
    SQLwysyn