  • 1. Data: 2015-08-24 19:04:52
    Temat: Wykreslenie czynnego platnika VAT z urzedu.
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Po ilu miesiącach / kwartałach nieskładania deklaracji przez podmiot (który
    de facto zaprzestał obrotu gospodarczego) następuje 'z urzedu' wykreślenie
    podatnika jako czynnego płatnika VAT?

  • 2. Data: 2015-08-24 20:51:35
    Temat: Re: Wykreslenie czynnego platnika VAT z urzedu.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-08-24 o 19:04, ????? pisze:
    > Po ilu miesiącach / kwartałach nieskładania deklaracji przez podmiot (który
    > de facto zaprzestał obrotu gospodarczego) następuje 'z urzedu' wykreślenie
    > podatnika jako czynnego płatnika VAT?

    Zwykłego czynnego można wykreślić z urzędu bez jakiegoś okresu-
    wystarczy, że nie złoży jednej albo nie ma z nim kontaktu.
    Kiedyś jak przez tydzień nie odbierałem telefonu ze skarbówki
    to mnie poinstruowali, że mogą tak.
    Podatnika VAT UE można skreślić po 6 miesiącach czy 2 kwartałach
    nieskładania deklaracji. To jest w artykułach o rejestracji

  • 3. Data: 2015-08-25 09:19:14
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    US może czy "musi" (powinien) wykreślić nieczynnego?
    Od kilku lat (od +/- 2011 r.) nieskładane deklaracje (w tym CIT), od kilku
    lat brak adresu siedziby (korespondencja wraca jako niedoręczona).
    Raczej nie był podatnikiem UE.

    -----

  • 4. Data: 2015-08-25 12:55:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-08-25 o 09:19, ????? pisze:
    > US może czy "musi" (powinien) wykreślić nieczynnego?
    > Od kilku lat (od +/- 2011 r.) nieskładane deklaracje (w tym CIT), od kilku
    > lat brak adresu siedziby (korespondencja wraca jako niedoręczona).

    Oj, zmusiłeś mnie do czytania - musu to ja tam nie widzę.
    Jak w interesie US bedzie wykreślenie, to wykreśli :-)
    Ale interpretować można też, że jak ktoś nie składa iluś tam deklaracji,
    i w przepisach jest, że wtedy "naczelnik wykreśla", to to robi, czyli musi.
    Albo wykreśla jak bedzie miał ochotę. Czyli prawnicze zapasy na słówka :-)