  • 1. Data: 2009-07-13 11:17:38
    Temat: Wynajem pomieszczenia na cele gospodarcze
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Mam pewien dylemat.
    Prowadzę DG - usługi informatyczne (jestem podatnikiem VAT).
    W swoim "obejściu" mam kilka budynków gospodarczych
    zwiazanych z działalnością rolniczą (płacę też podatek rolny).

    Przyszedł do mnie niedawno człowiek, który chce wynająć jedną ze stodół
    na swoją działalność. O ile sam najem mogę rozliczać na zasadach ogólnych,
    nie wiem co z VAT-em?
    1. Czy jestem zobowiązany wystawić fakturę VAT? (nie mam wpisanej
    działalnosci polegającej na najmie)
    2. Czy wystarczy tylko umowa najmu?
    3. Czy umowa w kwocie netto, czy brutto?
    4. Czy w ogóle muszę płacić VAT?

    Aha! Żeby było "łatwiej" wynajem jest na minimum 5 lat
    i ten człowiek chce zapłacić za wszystko z góry.

    Pozdrawiam z góry dziękując za wszelkie uwagi.
    dK

  • 2. Data: 2009-07-13 11:53:17
    Temat: Re: Wynajem pomieszczenia na cele gospodarcze
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    dK pisze:
> [...]
    > ogólnych, to
    > nie wiem co z VAT-em?
    > 1. Czy jestem zobowiązany wystawić fakturę VAT? (nie mam wpisanej

    Tak. Niekoniecznie jako Ty-Firma, może być Ty jako Ty.

    > 2. Czy wystarczy tylko umowa najmu?
    Nie.

    > 3. Czy umowa w kwocie netto, czy brutto?

    Raczej netto z zastrzeżeniem, że to tego zostanie doliczony VAT. Tak się
    praktykuje.

    > 4. Czy w ogóle muszę płacić VAT?

    Tak. Wszak jesteś już VATowcem, musisz ovatować wszystko co nie jest
    zwolnione przedmiotowo.
    Spójrz kto jest na deklaracji VAT? Kto jest podatnikiem?

    > Aha! Żeby było "łatwiej" wynajem jest na minimum 5 lat
    > i ten człowiek chce zapłacić za wszystko z góry.

    No to zacierasz ręce i wystawiasz fakturę na całą kwotę.

    A pamiętaj żeby w gminie zmienić przeznaczenie budynków z rolnych na DG.
    Podatek od nieruchomości ci skoczy, licz się z tym.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2009-07-14 07:39:15
    Od: "dK" <c...@w...pl>

> [...]
    >
    > A pamiętaj żeby w gminie zmienić przeznaczenie budynków z rolnych na DG.
    > Podatek od nieruchomości ci skoczy, licz się z tym.

    Tak z tym ostatnim wiem. Kwota podatku od nieruchomości za część
    przeznaczoną na DG
    będzie doliczona do czynszu.

    Dziękuję serdecznie za informacje :)
    Pozdrawiam