  • 1. Data: 2006-04-17 08:28:55
    Temat: Zryczaltowany podatek od akcji promocyjnych
    Od: "pankolec" <p...@p...wp.pl>

    Witam
    Jedna z wiekszych sieci handlowych zorganizowala program
    lojalnosciowy.Polega on na tym,ze klienci dokonujac zakupów
    otrzymuja punkty,które zliczane sa na specjalnej karcie.Po uzyskaniu
    odpowiedniej ilosci punktów mozna je wymienic na nagrody,które
    znajduja sie w katalogu.Poniewaz sam zrobilem u nich w zeszlym
    roku sporo zakupów uzbierala mi sie pokazna liczba punktów i
    wymienilem je na bony towarowe o nominale 50zl.Tych bonów bylo 20,
    wiec latwo liczac suma mojego przychodu równala sie 1000zl.
    Kazda transakcja (kazde wydanie pojedynczego bonu o nominale 50zl)
    potwierdzana byla moim podpisem i wiazala sie sciagnieciem
    odpowiedniej liczby punktów z mojej karty(20 "sciagniec" takze
    potwierdzanych 20 podpisami).Wszystkie 20 operacji wykonalem jednego
    dnia.Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych mówi:

    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego sa:

    68) wartosc wygranych w konkursach i grach organizowanych i
    emitowanych
    (oglaszanych) przez srodki masowego przekazu (prasa, radio i
    telewizja)
    oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i
    sportu,
    a takze nagród zwiazanych ze sprzedaza premiowa - jezeli
    jednorazowa
    wartosc tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zl;
    zwolnienie
    od podatku nagród zwiazanych ze sprzedaza premiowa nie dotyczy
    nagród
    otrzymanych przez podatnika w zwiazku z prowadzona przez niego
    pozarolnicza dzialalnoscia gospodarcza, stanowiacych przychód z
    tej
    dzialalnosci,

    Sam nie prowadze pozarolniczej dzialalnosci gospodarczej.

    I tu rodzi sie moje pytanie:
    Jak interpretowac mój przypadek - czy powinienem odprowadzic 10%-owy
    zryczaltowany podatek od nagród ze sprzedazy premiowej, czy tez ze
    wzgledu na to,ze nagród bylo 20 o nominale 50zl(wiec nie zostal
    spelniony warunek przekroczenia wartosci jednorazowej wartosci
    nagrody 760 zl) podatku nie odprowadzac.Wdzieczny bede za szybko
    porade - wszak ostateczny termin rozliczenia zbliza sie milowymi
    krokami.

  • 2. Data: 2006-04-18 09:32:31
    Temat: Re: Zryczaltowany podatek od akcji promocyjnych
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    <>

[...]

    Z tego co sie orientuje to zryczaltowany podatek pobiera sie w chwili
    przekazania nagrody.
    Pózniej to juz niestety kumuluje sie z innymi dochodami.
    Pzdr