  • 1. Data: 2002-07-16 06:42:45
    Temat: darowizna
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Otrzymalam w darowiznie kwote pieniezna (oczywiscie podatek zaplacony).
    Czy darownizne uwzglednia sie w PIT 5?
    Czy nalezy ja rozliczyc dopiero w zeznaniu rocznym?

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 2. Data: 2002-07-16 07:37:19
    Temat: Re: darowizna
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl> wrote in message
    > Otrzymalam w darowiznie kwote pieniezna (oczywiscie podatek zaplacony).
    > Czy darownizne uwzglednia sie w PIT 5?

    Pit 5 jest od dzialalnosci i najmu.

    > Czy nalezy ja rozliczyc dopiero w zeznaniu rocznym?

    W zwznaniu rocznyn tez nie.

    > Pozdrawiam
    > Magdalena Budzynska

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-16 08:09:10
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl> wrote in message
    >
    > Pit 5 jest od dzialalnosci i najmu.

    > W zwznaniu rocznyn tez nie.

    Czy oznacza to, ze po zgloszeniu darowizny do US i oplaceniu podatku juz jej
    nigdzie nie ujmuje?

  • 4. Data: 2002-07-16 08:22:46
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Czy oznacza to, ze po zgloszeniu darowizny do US i oplaceniu podatku juz
    jej
    > nigdzie nie ujmuje?

    exactly...
    ale kwitek od zapłaty podatku zachowaj....
    moze sie przydac (zwlaszcza jesli to grubsza forsa)
    jakby kiedys przypadkiem US sie pytal, skad mialas kase
    np na mieszkanie....

    pozdr
    KTP

  • 5. Data: 2002-07-16 08:57:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Jul 2002, Magdalena Budzynska wrote:

    >+ Otrzymalam w darowiznie kwote pieniezna (oczywiscie podatek zaplacony).

    A przyjrzałaś się *jaki* podatek zapłaciłaś ??
    -:) (nie *ile* ale *co za podatek)

    >+ Czy darownizne uwzglednia sie w PIT 5?

    Nie, w PIT-5 rozlicza się dochody. Może śmiesznie brzmi, ale
    darowizna takowym nie jest - a to dlatego że ponieważ jest *inny*
    podatek od spadków i darowizn (podobnie jak jeszcze jest parę
    takich "innych", np. PCC) i on wyłącza darowizny z dochodu - masz
    już spokój :)

    Pozdrowienia, Gotfryd