  • 1. Data: 2006-06-30 04:37:14
    Temat: data płatności podatku od sprzedaży udziałów
    Od: p...@o...pl

    według Art. 30b. 1 za sprzedaż udziałów w spółce z.o.o. rozliczam
    się osobnym pitem, jednakże nie do końca jestem w stanie zrozumieć
    kiedy ten pit należy złożyć oraz kiedy należy ten podatek
    zapłacić? Czy na koniec roku rozliczeniowego (czyli tak jak inne pity
    roczne) oraz wtedy cały podatek - bez zaliczek wcześniejszych
    (związanych z miesiącem w którym nastąpiła sprzedaż)?

    oraz

    apropo sprzedaży akcji spółek notowanych na giełdzie - jeżeli
    dobrze rozumiem - dopóki inwestuje w te operacje pieniądze własne
    będące na prywatnym koncie w biurze maklerskim nie potrzebuje
    zakładać DG tylko po otrzymaniu po zakończeniu roku od biura
    maklerskiego wyciągu zrealizowanych transakcji muszę złożyć osobny
    pit z którego się następnie rozliczam - 19% (bez wpłat wcześniej
    zaliczek - w miesiącach w których miała miejsce sprzedaż) a jedynie
    jednorazowo - całą kwotę na koniec roku rozliczeniowego)?

    Dobrze myślę?

    Proszę o pomoc

  • 2. Data: 2006-07-03 20:46:48
    Temat: Re: data płatności podatku od sprzedaży udziałów
    Od: xyzwsy <x...@g...pl>

    p...@o...pl wrote:

> [...]
    > roczne) oraz wtedy cały podatek - bez zaliczek wcześniejszych
    > (związanych z miesiącem w którym nastąpiła sprzedaż)?

    imo, zyski ze sprzedazy akcji i udziałów rozlicza się na koniec roku (czyli
    30/04)
    pcc1 powinienieś rozliczyć w ciągu 14 dni od daty transakcji

    imo tak.