  • 1. Data: 2006-06-29 17:21:50
    Temat: Podatek dochodowy od renty zagranicznej z Francji
    Od: d...@g...com

    Czy jest prawidlowym potracanie w Polsce 19% podatku dochodowego od
    renty zagranicznej z Francji i jesli tak, to z czego to wynika?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-29 17:41:54
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-06-2006 o 19:21:50 <d...@g...com> napisał:

    > Czy jest prawidlowym potracanie w Polsce 19% podatku dochodowego od
    > renty zagranicznej z Francji i jesli tak, to z czego to wynika?
    >
    > Pozdrawiam

    Z nieograniczonego obowiązku podatkowego?

  • 3. Data: 2006-06-29 18:21:46
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    d...@g...com wrote:
    > Czy jest prawidlowym potracanie w Polsce 19% podatku dochodowego od
    > renty zagranicznej z Francji i jesli tak, to z czego to wynika?

    Każdy dochód osób mieszkających w Polsce jest opodatkowany w Polsce
    niezałeżnie od miejsca pochodzenia źródła pieniędzy.
    Należałoby zerknąć do ustawy o unikaniu podwójnego opodatkowania
    pomiędzy Francją i Polską i zobaczyć gdzie emerytura powinna być
    opodatkowana.
    Raczej na pewno w Polsce
    pytanie tylko jest, czy podatek zapłacony we Frnacji odlicza się od tego
    co należy zapłacic w Polsce, czy też Frnacja w ogóle nie powinna
    pobierać podatku od takiej emerytury.

  • 4. Data: 2006-06-29 19:24:53
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

> [...]
    > pytanie tylko jest, czy podatek zapłacony we Frnacji odlicza się od tego
    > co należy zapłacic w Polsce, czy też Frnacja w ogóle nie powinna

    Specem nie jestem, ale kiedys przegladalem te umowe.

    Francja ma umowe skonstruowana inaczej niz UK. Od dochodu francuskiego _nie_
    placi sie podatku w Polsce i odwrotnie. Liczac polski podatek, jedynie
    uwzglednia sie dochod francuski do wyliczenia progu podatkowego w Polsce,
    czyli mowiac lopatologicznie, np. w Polsce zaplacilbys efektywnie np. 21%
    podatku, a jesli doliczysz dochod francuski zaplacisz efektywnie, np. 28%
    podatku, ale tylko od dochodow polskich.

    Jak kazda umowa, tak i ta ma wyjatki. Z tego co pamietam takim wyjatkiem sa
    wlasnie renty, w przypadku ktorych caly podatek placony jest tylko w Polsce,
    jesli beneficjent mieszka w Polsce. Ale glowy za to nie dam.

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 5. Data: 2006-06-29 21:18:17
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Piotr wrote:

> [...]
    > wlasnie renty, w przypadku ktorych caly podatek placony jest tylko w Polsce,
    > jesli beneficjent mieszka w Polsce. Ale glowy za to nie dam.

    Pierwsza cześć twojej wypowiedzi dotyczy dochodów z tytułu pracy.
    A druga to dokładnie to samo co napisałem ja. Że "france" nie pobierają
    podatku w ogóle, ale płaci się go w Polsce.
    Wydaje mi się, że tak własnie jest.

    Jeżeli emerytura wypłacana jest za pośrednictwem ZUS, to on nalicza i
    pobiera podatek i zwykle na koniec roku robi rozliczenie na pit-40a
    Jeżeli emerytura przychodzi w postaci czeków, wpłata na konto, to dany
    delikwent ma obowiązek odprowadzać miesieczne zaliczki na podatek pit-53
    (albo 51) jak się nie mylę i na koniec sam sie na pit-37 (czy 36) rozliczyć.
    Już nie pamiętam czy na piy-37 też są emerytury zagraniczne.