  • 1. Data: 2004-06-29 14:27:52
    Temat: jakia rodzaj DG aby nie byc VATowcem?
    Od: "MaPia" <m...@b...pl>

    Jaki typ dzialalnosci wybrac aby nie byc VATowcem "z urzedu" (bede prowadzil
    KPiR - nie chce byc ryczltowcem)
    . Wiem, ze obrotami niw wejde w VAT, a zalezy mi aby tak rejestrowac DG aby
    nim nie byc. Sektor ma byc uslugowy i zwiazany z marketingiem (uslugi
    marketingowe). Czy faktem jest ze wszystko zalezy od US ktoremu sie podlega,
    i to co w jednym moze nie byc VAT-owskie w drugim moze byc (na podstawie
    "wiedzy" urzednika)?

    MaPia

  • 2. Data: 2004-06-30 05:23:28
    Temat: Re: jakia rodzaj DG aby nie byc VATowcem?
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "MaPia" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Jaki typ dzialalnosci wybrac aby nie byc VATowcem "z urzedu" (bede
    prowadzil
    > KPiR - nie chce byc ryczltowcem)

    Wybierz działalność: 'szkolenie kandydatów na kierowców' - będziesz
    zwolniony z vat.
    ;-)

> [...]
    podlega,
    > i to co w jednym moze nie byc VAT-owskie w drugim moze byc (na podstawie

    To niestety nie jest fakt - jedynie plotka - nie opieraj się na
    podpowiedziach znajomych i urzędników, ale sprawdź w ustawie.

    Ogólnie:
    usługi marketingowe podpadają pod vat 22% - i tego nie zmienisz.

    Wątpię czy osoby fizyczne nieprowadzące dg będą potrzebowały usług
    marketingowych -> jeżeli twoimi klientami będą firmy to:
    1. i tak odliczą sobie naliczony przez Ciebie VAT - więc efekt będzie dla
    nich taki sam, jakbyś vatowcem nie był
    2. będziesz postrzegany jako solidny kontrahent, a nie mała firemka, która
    ma przychód na poziomie poniżej 40K rocznie.

    pozdrawiam
    lukasz kalinski

  • 3. Data: 2004-06-30 05:32:02
    Od: "MaPia" <M...@b...pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2. będziesz postrzegany jako solidny kontrahent, a nie mała firemka, która
    > ma przychód na poziomie poniżej 40K rocznie.

    ma to byc forma samozatrudnienie zamiast etatu, klientow innych niz jedna
    firma miec nie bede.

    A jak wyglada sprawa z kilkoma typami dzialalnosci? wystarczy, ze jeden
    podpada pod VAT i uz trzeba byc Vat-owcem, czy tylko "glówny" profil
    dzialalnosci?

    MaPia

  • 4. Data: 2004-06-30 05:56:57
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    >
    > A jak wyglada sprawa z kilkoma typami dzialalnosci? wystarczy, ze jeden
    > podpada pod VAT i uz trzeba byc Vat-owcem, czy tylko "glówny" profil

    Wystarczy jeden i trzeba być vatowcem.

    Oczywiście, co innego być vatowcem, a co innego świadczyć usługi
    opodatkowane vat.
    Możesz być vatowcem i świadczyć usługi szkolenia kierowców (VAT zw) i usługi
    marketingowe (22% vat).
    Vatowcem jesteś a VAT naliczasz (i odliczasz) tylko od usług opodatkowanym
    vat.

    pozdrawiam
    lukasz kalinski

  • 5. Data: 2004-06-30 09:56:04
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    aby
    > nim nie byc. Sektor ma byc uslugowy i zwiazany z marketingiem (uslugi

    Generalnie należy kierować się art.113 ust.13 ustawy i przy tym
    szczególnie uważać aby nie wpaść np. w "doradztwo".

    > Czy faktem jest ze wszystko zalezy od US ktoremu sie podlega,
    > i to co w jednym moze nie byc VAT-owskie w drugim moze byc (na podstawie
    > "wiedzy" urzednika)?

    No... hmm... aż tak źle to chyba nie jest, co oczywiście nie wyklucza
    sytuacji gdy jakiś urzędas chcący zarobić na premię zacznie kombinować.

    Pix

  • 6. Data: 2004-06-30 10:04:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik [nieznany bo wykoszony przez pixa] napisał:

> [...]

    Może przy okazji tych rozważań warto zaznaczyc że nie ma znaczenia jaką
    działalnośc mamy powpisywaną w papierach. Możemy miec 3/4 PKD i nie byc
    VAtowacem bo nie wykonujemy FAKTYCZNIE czynności, którem musza byc
    opodatkowane VAT bez wzgędu na obrót.
    Zawsze liczy się faktycznie wykonywana działalnośc a nie co tam sobie
    powpisujemy.
    Wykonanie czynności doradzta pociaga za sobą wpadke w VAT nawet jeżeli
    doradztwa nie mamy wpisanego w papierach. A wpisanie doradztwa w papiery
    przy jednoczesnym braku faktycznie wykonywanych (sprzedawanych) usług
    tego typu pozwala nam nie być VATowcem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-06-30 10:21:34
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    No i jeszcze do kompletu - zdradliwa pułapka
    tkwi również w art.113 ust.9 w słowach "w proporcji
    do okresu prowadzonej sprzedaży" gdyz w pewnych
    okolicznościach mozna do limitu nawet się nie zblizyć
    a juz zostać VATmanem.

    Pix