  • 1. Data: 2006-06-13 19:20:34
    Temat: nadpłata z cit
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    może ktoś mi pomoże rozwiązać takie oto zagadnienie :)
    - firma na koniec 2004 r. wykazała stratę,
    - w listopadzie 2005 firma płaci podatek z cit2 + drugie tyle zaliczkowo za
    grudzień,
    - po podliczeniu roku 2005 i odjęciu straty z lat ubiegłych, wynika, że
    całość wpłaconego do US podatku, firma dostanie z powrotem...
    Proszę pomóżcie, bo nie mogę rozwiązać zadania :) Zacięłam się na bilansie,
    gdzie między aktywami i pasywami mam różnicę równą wpłaconemu podatkowi i
    zaliczce. Podejrzewam, że cały czas robię tę samą kuchę.

    Pozdrawiam
    AM

  • 2. Data: 2006-06-13 20:54:38
    Temat: Re: nadpłata z cit
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jun 2006, AM wrote:

> [...]
    > grudzień,
    > - po podliczeniu roku 2005 i odjęciu straty z lat ubiegłych,

    Możesz mi wyjaśnić dlaczego strata jest odejmowana dopiero PO rozliczeniu
    roku? Ja rozumiem - "podatnik może" (zakazu nie ma).
    Tu mi kaktus jak znajdziesz podatnika który CHCE zaplacić zbędny
    podatek. Księgowa oberwie po premii jak to wyjdzie na jaw ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-06-14 06:42:13
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 13 Jun 2006 21:20:34 +0200, AM napisał(a):

> [...]
    > gdzie między aktywami i pasywami mam różnicę równą wpłaconemu podatkowi i
    > zaliczce. Podejrzewam, że cały czas robię tę samą kuchę.

    Radzę szybko zmienić księgową a to z powodu :
    - niepotrzebnego zapłacenia zaliczki za listopad i grudzień
    - braku podstawowej wiedzy na temat sporządzania bilansu - w bilansie
    nadpłata podatku widnieje w aktywach jako należności budżetowe

    --
    Mieczysław
    -----------

  • 4. Data: 2006-06-14 09:14:16
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Możesz mi wyjaśnić dlaczego strata jest odejmowana dopiero PO
    rozliczeniu
    > roku?

    a może tak:
    -za 10 m-cy 2005 strata lub dochód, który nie przekracza straty za 2004
    -w listopadzie dochód powyżej straty
    -w rozliczeniu rocznym znowu strata lub dochód nieprzekraczający straty za
    2004
    to tłumaczyłoby zwrot zapłaconego podatku
    mylę się?

    pozdrawiam