  • 1. Data: 2007-06-25 20:57:53
    Temat: odsiecz - faktury emailem jeszcze raz
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam

    Spieramy się na p.s.prawo ( http://tiny.pl/f4hd ) na temat słynnego już
    drukowania faktur z emaili, a konkretnie przypadku kiedy osbiorca sobie
    nie wydrukuje takiej faktury, i doszedłem do wniosku że zaczyna mi
    brakować fachowej wiedzy, wobec czego przychodzę po odsiecz. :). Odsiecz
    może być w formie wypowiedzi w podlinkowanym wątku lub wyjaśnieniu mi
    pewnych kwestii tutaj :).

    Dotąd na p.s.p.podatki była głównie dyskutowana kwestia czy łamie się w
    takiej sytuacji przepis czy nie. A jakoś nie było nic na temat "co za to
    grozi?".

    Czyli, mimo że było wałkowane to już tysiąc razy ... to jeszcze raz, tym
    razem z innego punktu widzenia: co mi US może zrobić jeżeli wykryje że
    komuś wysłałem fakturę w mailu, zaś ten ktoś maila nie wydrukował (i
    szczerze przyznał się do tego kontrolerom).

    I podpytanie: czy mam rację, że faktura której kopię wydrukowałem sobie,
    zaś oryginał nie został nigdy wydrukowany, jest tylko kartką papieru ,
    jako że nie spełnia wymagań par21 rozporządzenia MF "w sprawie (...)
    wystawiania faktur,sposobu ich przechowywania(...)" ?

    p. m.

  • 2. Data: 2007-06-25 21:06:44
    Temat: Re: odsiecz - faktury emailem jeszcze raz
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > co mi US może zrobić jeżeli wykryje że
    > komuś wysłałem fakturę w mailu, zaś ten ktoś maila nie wydrukował (i
    > szczerze przyznał się do tego kontrolerom).

    To kontorlerzy będą bardzo zadowoleni.
    Ty wystawiłeś FV więc zapłaciłeś podatki. Odbiorca sobie jej nie wciągnął w
    koszty więc nie zmniejszył należnego podatku.
    Ach, co za radość dla budżetu IV RP. Żeby tak wszycy robili to mielibyśmy
    faktycznie edukację i leczenie za darmo :-)

    K.

  • 3. Data: 2007-06-26 22:25:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jun 2007, K. wrote:

    > To kontorlerzy będą bardzo zadowoleni.
    > Ty wystawiłeś FV więc zapłaciłeś podatki.

    Problem w tym, że podatki zapłacił ale faktury nie wydrukował.
    Pisze o przypadku kiedy US ma dowód, że oryginał f-ry NIE ZOSTAŁ
    WYSTAWIONY. Tzw. "postać elektroniczna", czyli dane do faktury,
    z p. widzenia przepisów są niczym :)
    A prawdą jest że trzeba by przekopać KKS, KK i KW na okoliczność
    wystawiania nie tylko f-r jako takich, ale w ogóle "dokumentów
    bez pokrycia" (znaczy tego czegoś co nazywa się "fakturą kopią").
    Przyznam że z braku motywacji (nie wystawiam do "drukujcie
    sobie sami") mi się nie chce :)

    > Odbiorca sobie jej nie wciągnął
    > w koszty więc nie zmniejszył należnego podatku.

    Ale z samego faktu, że nikt nie poniósł straty, nie wynika że sam
    czyn nie jest zagrożony karnie.
    Klasyka - niezłożenie deklaracji "na czas", mimo wpłacenia podatku.
    Wszyscy powinni być zadowoleni (pieniądze do budżetu wpłynęły),
    a jak wynika z opisów, mimo to mandatem można oberwać.

    > Ach, co za radość dla budżetu IV RP.

    :)
    Konstrukcję przepisów które nakazują wystawienie oryginału jeśli
    wystawia się to coś co nazywa się "faktura kopia" uważam
    za bzdurne (powinno być tak, jak w niektórych cywilizowanych
    krajach - wystawia się *egzemplarze faktury*) ale optymizm
    z powodu braku szkód z budżecie to IMO za mało!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-06-27 00:30:35
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > A prawdą jest że trzeba by przekopać KKS, KK i KW na okoliczność

    wystarczy art 62 kks

    grzess

  • 5. Data: 2007-06-27 08:18:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, grzess wrote:

    > wystarczy art 62 kks

    O, thx.
    Czyli, jak to "K." napisał, "kontrolerzy będą zadowoleni".
    Bardziej :]

    pzdr, Gotfryd