  • 1. Data: 2002-10-29 12:59:15
    Temat: pani powiedziala ze sie pomylilem w PIT-5 hmm..
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl>

    Witam!
    Od wrzesnia rozpoczalem dzialalnosc gosp. Ponadto jestem normalnie
    zatrudniony na etacie w innej firmie. Przyszlo do mnie pismo z US z
    wiadomoscia ze zle wypelnilem PIT5, zadzwonilem do babki a ona na to ze do 2
    tys z groszami to nie musze zaliczek dochodowego placic. OK tylko ze chyba
    nie w przypadku gdy zaliczki na podatek odprowadza sie w wyniku stosunku o
    prace? Bo wtedy ta kwote wolna od podatku chyba tam sie uwzglednia..?
    Z gory dzieki za ewentualna pomoc
    Lukasz Szalkowski

  • 2. Data: 2002-10-29 13:08:45
    Temat: Re: pani powiedziala ze sie pomylilem w PIT-5 hmm..
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Lukaso wrote:

> [...]
    > w wyniku stosunku o prace? Bo wtedy ta kwote wolna od podatku chyba
    > tam sie uwzglednia..? Z gory dzieki za ewentualna pomoc

    Jeśli jednocześnie jest umowa o pracę i działalność gospodarcza to
    kwotę wolną uwzględnia się tylko przy działalności. We wrześniu
    powinienżeś zgłosić z zakładzie pracy żeby ci nie odliczali kwoty
    wolnej. W PIT-5 uwzględniasz całą kwotę wolną. To, że za 8 miesięcy
    kwota wolna będzie liczona podwójnie wyrówna się dopiero przy
    rozliczeniu rocznym

  • 3. Data: 2002-10-29 15:13:20
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Nikt" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wolnej. W PIT-5 uwzględniasz całą kwotę wolną. To, że za 8 miesięcy
    > kwota wolna będzie liczona podwójnie wyrówna się dopiero przy

    Moge prosić o podstawę powyższego?

    Dziękuję,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-10-30 13:45:06
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Bax wrote:

    > Moge prosić o podstawę powyższego?

    Ustawa o podatku od osób fizycznych

  • 5. Data: 2002-10-30 13:48:12
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Bax wrote:

    > Moge prosić o podstawę powyższego?

    Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych

  • 6. Data: 2002-11-02 19:03:31
    Od: "oltom" <o...@y...com>

    Użytkownik "Bax" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Moge prosić o podstawę powyższego?
    >
    > Dziękuję,
    > Krzysztof

    Przypomnij sobie jeszcze, co napisane jest na oświadczeniu złożonym w
    zakładzie pracy dla celów podatkowych ... A jest tam między innymi
    informacja, że nie osiągasz żadnych innych dochodów i upoważniasz płatnika
    do stosowania kosztów uzyskania przychodów i potrącania z zaliczki kwoty
    odliczanej od podatku. A na końcu - że zobowiązujesz się do informowania
    płatnika o każdej zmianie danych, zawartych w oświadczeniu. I za to
    odpowiadasz ty sam, a nie twój pracodawca.
    Nie ma "opcji wyboru" - podatnik nie może sobie "wybrać" i kwotę
    nieopodatkowaną rozliczać w zakładzie pracy.
    Poprzednia odpowiedź jest jak najbardziej prawidłowa.

    Tomek