  • 1. Data: 2002-12-20 14:05:40
    Temat: pytanie o VAT
    Od: "Paweł" <g...@w...pl>

    Czy jeżeli spóźnie się z zapłatą VAT o jeden dzień to nie moge
    odliczyć Vat od zakupów?

  • 3. Data: 2002-12-20 17:46:29
    Temat: Re: pytanie o VAT
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Paweł" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jeżeli spóźnie się z zapłatą VAT o jeden dzień to nie moge
    > odliczyć Vat od zakupów?

    Nie.Kara pozbawienia możliwości odliczenia VAT dotyczy spóźnionego
    złożenia deklaracji
    Jacek

  • 2. Data: 2002-12-20 17:46:29
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

  • 4. Data: 2002-12-22 15:29:06
    Od: "Monika" <m...@i...pl>

    To też nie jest prawda. Nawet jeżeli spóźnisz się za złożeniem deklaracji US
    nie ma prawa na zakwestionowanie odliczenia VAT. Mam gdzieś odpowiednie
    papiery dot. tej kwesti, też miałem taką sprawę i wygrałem !!!!

  • 5. Data: 2002-12-22 17:28:04
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Monika wrote:
    > To też nie jest prawda. Nawet jeżeli spóźnisz się za złożeniem deklaracji US
    > nie ma prawa na zakwestionowanie odliczenia VAT. Mam gdzieś odpowiednie
    > papiery dot. tej kwesti, też miałem taką sprawę i wygrałem !!!!

    Czy masz coś silniejszego kalibrem od vatowej ustawy??? Bardzo proszę o
    jakieś bliższe szczegóły bo temat arcyciekawy a nie wiadomo, kiedy się
    coś takiego może przydać.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 6. Data: 2002-12-22 22:55:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik maup napisał:

    > Czy masz coś silniejszego kalibrem od vatowej ustawy??? Bardzo proszę o
    > jakieś bliższe szczegóły bo temat arcyciekawy a nie wiadomo, kiedy się
    > coś takiego może przydać.

    Hmm... a gdzie w ustawie jest wyraźnie napisane że prawo do odliczenia
    VAT naliczonego zalezy od terminowego złożenia deklaracji? Nie ma
    takiego przepisu.
    Cała interpretacja opiera się na tzw. "intencji ustawodawcy".
    Proponuje przejrzec wyroki w tych sprawach - wszystko opiera sie na
    domniemanej konieczności zadeklarowania VAT naliczonego w terminie aby
    mozna go było odliczyć. Sądy były tu jednomyslne, ale nie zmienia to
    faktu że wg. mnie była to zawsze naciagana interpretacja.
    To po pierwsze.

    Druga sprawa - powyzsza interpretacja nie ma juz racji bytu poniewaz
    nowe przepisy obowiązujące od marca tego roku pozwoliły jednoznacznie na
    zadeklarowanie VAT naliczonego do odliczenia w terminach późniejszych
    niz ustawowy 25 następnego miesiąca - poprzez korektę deklaracji.
    A prawo do korekty deklaracji jest jednoznacznie okreslone - nie ma
    zakazu korygowania deklaracji pierwotnej złozonej po terminie i nie da
    sie takiego domniemanego zakazu wywieźć z istniejących przepisów - po
    prostu nowe przepisy o korygowaniu deklaracji w zakresie zwiekszania VAT
    do odliczenia pokazuja że "intencja ustawodawcy" idzie w innym kierunku
    niz dotychczas.
    I stosujac argumnetację znana nam z czasow obowiązywania "starych"
    przepisów dochodzimy do absurdu - składając deklaracje pierwotną po
    terminie musilibysmy pominąc w niej VAT naliczony. Ale na drugi dzień
    możemy złozyc korekte tej deklaracji i tu juz nikt nie zabroni nam VAT
    naliczonego odliczyć, jeżeli spełniamy warunki wymagane przy korekcie -
    zapłacilismy nalezności z faktur i nie minęło 12 miesięcy od złożenia
    deklaracji pierwotnej oraz nie wszczęto postepowania kontrolnego
    dotyczącego danego okresu.

    Sama miała niedawno taką sytuację (spóźniona deklaracja VAT) i US nie
    zakwestionował prawa do odliczenia VAT - za to przywalił mandat 250zł za
    niezłożenie deklaracji w terminie. :-) Dawniej nie dawali mandatów,
    wystarczyła im rezygnacja z odliczenia VAT w danym miesiącu i zapłata
    zaległości z odsetkami.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk