  • 1. Data: 2004-01-03 18:25:41
    Temat: rozliczenie????
    Od: "gregor" <g...@g...pl>

    mam pytanie:
    zaczynam prowadzenie DG i mam klopot z rozliczeniem...
    mianowicie....mam fakture VAT na kwote 10tys+22%(vat)czyli w sumie 12200 PLN
    (wykonanalem usluge) i
    mam koszty(faktury zakupu)na 5tys.+22%(vat)czyli 6100PLN
    i teraz chodzi mi o to jakie kwoty biore pod uwage jesli chodzi o wyliczenie
    podatku dochodowego???
    a drugie pytanie to: jesli prowadze kpir to musze sie rozliczac z US w
    postaci PIT czy juz mnie ta sprawa nie dotyczy?

  • 2. Data: 2004-01-03 21:41:50
    Temat: Re: rozliczenie????
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004, gregor wrote:

    >+ mam pytanie:
    >+ zaczynam prowadzenie DG i mam klopot z rozliczeniem...

    A my z dedukcją.
    Zapodaje się groups.google.pl -> zaawansowane grupę .podatki
    i hasło "wróżka wróżki" - i już wiesz że my nie wiemy czy:
    - jesteś VATowcem :)
    - rozliczasz się kasowo czy memoriałowo oraz kiedy koszt wystąpił

    [...]
    >+ a drugie pytanie to: jesli prowadze kpir to musze sie rozliczac z US w
    >+ postaci PIT czy juz mnie ta sprawa nie dotyczy?

    ...yrghm... a jak się *inaczej* chcesz rozliczać ??
    Jak rozumiem niezłym pomysłem będzie jak już wypełnisz wszystkie
    "papiery" raz i drugi - przejść się do biura podatkowego celem
    weryfikacji. Nie za darmo :] oczywiście. Ale może być taniej
    niż kontakt ze skarbówką :)
    Proponuję ci pytanie: jaki masz 1. wpis w KPiR ?
    ...oraz bis: "a co tam miało być" ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-03 21:55:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    US w

    > ...yrghm... a jak się *inaczej* chcesz rozliczać ??

    Mnie się zawsze w takim momencie przypomina
    wypowiedź człowieka, który prowadził działalność
    czas już jakiś i na pytanie o formę rozliczenia
    podatku dochodowego odpowiedział:
    "Przeciez po to wybrałem VAT, żeby
    nie płacić dochodowego"

    :-)