  • 1. Data: 2024-01-16 21:23:14
    Temat: KSEF demo jakie opinie?
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    Czy ktoś z Was już logował się do DEMO KSeFu ?
    Jakie wrażenia?
    Jakie opinie?

  • 2. Data: 2024-01-16 22:53:01
    Temat: Re: KSEF demo jakie opinie?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-16 o 21:23, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > Czy ktoś z Was już logował się do DEMO KSeFu ?
    > Jakie wrażenia?
    > Jakie opinie?

    Wrażenia z kontaktu z Ksef mam takie,
    że nawet nie wiem co zrobiłem tam.

  • 3. Data: 2024-01-17 07:26:02
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-01-16 o 22:53, cef pisze:

    > Wrażenia z kontaktu z Ksef mam takie,
    > że nawet nie wiem co zrobiłem tam.

    Moje wrażenie jest takie, że bardzo dużo jest tam różnych rubryk. Jako
    wystawiający sporadycznie jakąś fakturę, nie miałem pojęcia, że jest
    tyle opcji, ale domyślam się, że to wszystko było, i są podatnicy,
    którzy korzystają z tego co tam jest do zaznaczania.
    I jeszcze jedno, najprostsza faktura, gdzie firma firmie sprzedaje towar
    lub usługę, jest tak nazwana, że trzeba długo się domyślać, czy to jest
    ta opcja, czy jednak ta druga czy piąta.

  • 4. Data: 2024-01-17 10:55:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-17 o 07:26, Krzysztof 'kw1618' pisze:

> [...]
    > lub usługę, jest tak nazwana, że trzeba długo się domyślać, czy to jest
    > ta opcja, czy jednak ta druga czy piąta.

    Od wielu lat formę moich faktur wymuszają a to urzędy celne
    a to wymagania do jpk i zawsze robiłem tak, żeby dokument dla odbiorcy
    zawierał te dane, których on oczekuje i był dla niego czytelny.
    Jednak ze względu na te cudactwa w naszych systemach podatkowych
    format mojej faktury wymaga załaczników, bo nie będę klepał 300 pozycji
    do systemu. Ja wlazłem tam, rozejrzałem się i stwierdziłem, że obłsuże Ksef
    przez program księgowy tak jak obsługuję jpk
    (a klientowi wyślę i tak fakturę mailem - bo mam głównie zagranicznych
    odbiorców)
    Obawiam się, że cała ta platforma zawiesi się już w obliczu użycia
    podpisu elektronicznego. A winę za zamieszanie (burdel organizacyjny,
    byc może kary dla podatników, wzrost cen obsługi księgowej dla
    przedsiębiorców) i tak poniesie Tusk...

  • 5. Data: 2024-01-18 00:05:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2024 10:55:28 +0100, cef napisał(a):

> [...]
    > Jednak ze względu na te cudactwa w naszych systemach podatkowych
    > format mojej faktury wymaga załaczników, bo nie będę klepał 300 pozycji

    Ja u swoich klientów przygotowuję struktury w XML i w ten sposób wymieniają
    się fakturami. Plik w PDF jest teżgenerowany, ale tylko w celu wizualizacji
    faktury, aby ewentualnie skontrolować poprawność.

    Problemy bywają z fakturami, na których należy umieszczać np. świadectwa
    pochodzenia, "paszporty", terminy, certyfikaty, partie produkcji, ważności
    atestów, gramatury i czasem jeszcze kilkanaście innych pierdół.
    Natomiast faktury po kilkaset pozycji to nie jest jakaś ogromna rzadkość, w
    okresie zatowarowania (np. środki ochrony roślin lub nawozy) to dośćczęsto
    zdarzają się takie kobyły.

    Wpisanie z palca takiej faktury to kilka godzin, stąd przyjęło się robić to
    elektronicznie, co trwa sekundy i eliminuje pomyłki.

> [...]
    > przez program księgowy tak jak obsługuję jpk
    > (a klientowi wyślę i tak fakturę mailem - bo mam głównie zagranicznych

    Nie korzystasz z EDI/ECOD?

> [...]
    > podpisu elektronicznego. A winę za zamieszanie (burdel organizacyjny,
    > byc może kary dla podatników, wzrost cen obsługi księgowej dla

    Jeszcze nie przyglądałem się KSEF. Systemy, które obsługuję, mają obsługę
    tego wynalazku już od pewnego czasu, więc tylko wrzuca się certyfikat i
    token.
    Ale mam wrażenie, że KSEF to jakby wynaleziony na nowo ogryzek z systemu
    EDI/ECOD który jest w Europie i Polsce już od blisko 30 lat.
    W tym właśnie systemie firmy najczęściej wymieniają się fakturami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2024-01-18 08:25:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-18 o 00:05, Adam pisze:

    > Ja u swoich klientów przygotowuję struktury w XML i w ten sposób wymieniają
    > się fakturami. Plik w PDF jest teżgenerowany, ale tylko w celu wizualizacji
    > faktury, aby ewentualnie skontrolować poprawność.

    Ja też przygotowuję w xml, bo tak mi najwygodniej poukładać,
    kontrolować sumy, pozycje itd.

> [...]
    >
    > Wpisanie z palca takiej faktury to kilka godzin, stąd przyjęło się robić to
    > elektronicznie, co trwa sekundy i eliminuje pomyłki.

    Raz ją trzeba wygenerować - te iles pozycji, a że ileś lat temu jak przy
    odprawie celnej zaczęto każdą część traktować osobno,
    to przeszedłem na fakturowanie kompletów części wg nr zamówienia.
    I klient ma ma fakturze jedną pozycję czy dwie i załacznik w pdf z
    setkami pozycji.
    I tak samo zrobiłem do programu do fakturowania, którego używam jedynie
    do wystawienia faktury (na wypadek gdyby zażądano pliku jpk-faktura)
    a z całej reszty programu - magazyny, stany, kasy w ogóle nie korzystam,
    bo nie są to przydatne informacje i na wprowadzanie danych, żeby to
    pokazało cokolwiek sensownego zmranowałbym pół zycia. Wystarczy jak na
    raz na rok zrobię taki dopasowany do stanu remanent.

    > Nie korzystasz z EDI/ECOD?

    Jeśli odbiorca korzystałby z systemów umozliwiających transfer danych z
    pliku faktury,
    to mógłbym mu to kliknąć, ale nawet Ci najwięksi moi klienci nie
    korzystają z tego.
    Mają jakieś swoje własne systemy. Czasami jak jest więcej pozycji, to
    żeby ułatwić sobie pracę wymieniamy się plikami w xml, ale to tylko tyle
    ułatwień.

    > Jeszcze nie przyglądałem się KSEF. Systemy, które obsługuję, mają obsługę
    > tego wynalazku już od pewnego czasu, więc tylko wrzuca się certyfikat i
    > token.

    Sam podpis też się jakoś strukturalnie zmieniał (wymagane były jakieś inne
    dane wewnątrz i sposób szyfrowania czy coś tam było zmieniane) i wtedy
    większość
    platform urzedowych nie nadążała za tymi zamianami i nie dało się nic
    zrobić podpisem
    kwalifikowanym a zaufany profil klikał to. Tak było przez jakiś czas np
    w UDT czy BDO.
    Na podatkowym mf.gov tez coś nie działało, w okresie kiedy potrzebowałem
    skorzystać,
    potem naprawili.

    > Ale mam wrażenie, że KSEF to jakby wynaleziony na nowo ogryzek z systemu
    > EDI/ECOD który jest w Europie i Polsce już od blisko 30 lat.
    > W tym właśnie systemie firmy najczęściej wymieniają się fakturami.

    Jakoś się nawet nie otarłem o te rozwiązania, choć wiem, że są.
    Może nie dla maluczkich.

  • 7. Data: 2024-01-18 12:54:15
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    To jak to będzie? Jeśli będę kupowała na fakturę firmie coś w sklepie,
    to podam NIP, a faktura będzie w KSeF? Wydrukują mi to?

    A paragony z NIPem do 400ileśtam? Teraz od razu mam, idę do księgowej i
    mi oddaje pieniądze, a jak wejdzie KSeF?

  • 8. Data: 2024-01-19 20:53:33
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-01-16 o 21:23, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > Czy ktoś z Was już logował się do DEMO KSeFu ?
    > Jakie wrażenia?
    > Jakie opinie?

    Pojawiły się komunikaty medialne, że w KSeF są jakieś krytyczne błędy,
    więc termin wdrożenia 1.lipca będzie przesunięty.

  • 9. Data: 2024-01-22 12:06:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 20:53:33 +0100, Krzysztof 'kw1618' wrote:

    > Pojawiły się komunikaty medialne, że w KSeF są jakieś krytyczne błędy,
    > więc termin wdrożenia 1.lipca będzie przesunięty.

    Czyzby efekt masowego testowania?

    J.