  • 1. Data: 2002-03-14 07:37:39
    Temat: wartość godziwa
    Od: "Robert" <r...@g...com.pl>

    Witam,
    Czy ktoś może spotkał się z problemem ustalenia wartości godziwej?
    Przedsiębiorstwo, w którym pracuję otrzymało decyzją wojewody prawo
    wieczystego urzytkowania od Skarbu Państwa wg stanu na 5.12.1990 - z mocy
    prawa przedsiębiorstwa państwowe stały się właścicielem obiektów i
    użytkownikiem gruntów.
    Dotychczas prawo prawo zanjdowało się w ewidencji pozabilansowej, a obecnie
    nie mam pojęcia jak ustalić jego wartość godziwą.
    Pozdrawiam
    RR

  • 2. Data: 2002-03-14 09:01:52
    Temat: Re: wartość godziwa
    Od: "ingar" <h...@p...onet.pl>

    rozwiazalem ten problem sprawdzajac w urzedzie miasta
    cene gruntu wlasnego, a urzednik podpowiedzial,
    ze wartosc wiecz.uzytkowania przyjmuje sie
    na poziomie 50% wartosci wlasnego gruntu

    ingar

  • 3. Data: 2002-03-14 15:19:46
    Od: "Marcin" <m...@a...waw.pl>

    Znowelizowana ustawa o rachunkowości nie wprowadzila w zakresie prawa
    wieczystego użytkowania zadnych istotnych zmian poza tym, że jeżeli było ono
    wykazywane w ewidencji bilansowej to dla celów prezentacyjnych przeszło z
    WNiP do środków trwałych.
    Natomiast jeżeli wykazywałes dotychczas prawo w ewidencji pozabilansowej to
    robisz tak w dalszym ciągu. Wartość godziwą (rynkową) gruntów (nie prawa)
    pokazujesz jedynie w informacji dodatkowej co miało też miejsce w "starej"
    ustawie:

    Pozdrawiam
    Marcin