  • 1. Data: 2007-12-09 19:54:55
    Temat: zwrot odsetek za akcyzę na sam.
    Od: a...@i...pl

    Witam
    Zwróciłem się do UC o zwrot akcyzy p. Naczelnik UC przychylił się i
    zatwierdził zwrot akcyzy ale bez odsetek
    sam kupiłem w 2005r a o akcyzę podanie złożyłem w 2007r. Nie wiem na
    jakiej podstawie starać się o ustawowe odsetki i czy jest sens żeby to
    robić (kwota akcyzy była dość wysoka)

  • 2. Data: 2007-12-09 22:12:03
    Temat: Re: zwrot odsetek za akcyzę na sam.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Dec 2007, a...@i...pl wrote:

> [...]
    > sam kupiłem w 2005r a o akcyzę podanie złożyłem w 2007r. Nie wiem na
    > jakiej podstawie starać się o ustawowe odsetki i czy jest sens żeby to

    IMVHO zależy, czy w terminie zapłaty płaciło się ją "dobrowolnie".
    Czyli np. *samemu* podało się taką stawkę, lub też US takiej zażądał
    i się *nie protestowało* (w stosownej formie).
    Z Twojego opisu wynika, że tak było.
    A w takim układzie trzbea by wygłówkować, na podstawie jakiego przepisu
    US miałby (wtedy) *obowiązek* określenia prawidłowej wysokości (takiej,
    jak teraz zaakceptował)?
    Bo jak nie miał, to wychodzi iż podatnik zapłacił za dużo z własnej woli :)

    pzdr, Gotfryd