  • 1. Data: 2008-03-06 08:19:38
    Temat: DG i uzywany samochod ze wspolwlascicielem??
    Od: <s...@p...com.pl>

    Witam

    Zakladam jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, posiadam samochod uzywany z
    wpisanym czlonkiem rodziny jako wspolwlasciciel.

    Jak to rozwiazac? Chcialbym moc odliczyc koszty eksploatacji. Czy jest
    szansa by nie korzystac z ksiazki ew. pojazdu? I czy fakt wpisania
    wspolwlascicela nie bedzie stwarzal problemow?

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 2. Data: 2008-03-06 10:08:57
    Temat: Re: DG i uzywany samochod ze wspolwlascicielem??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2008, s...@p...com.pl wrote:

    > Witam
    >
    > Zakladam jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, posiadam samochod uzywany z
    > wpisanym czlonkiem rodziny jako wspolwlasciciel.

    A ten członek to małżonek czy nie? :]

    > Jak to rozwiazac? Chcialbym moc odliczyc koszty eksploatacji. Czy jest
    > szansa by nie korzystac z ksiazki ew. pojazdu? I czy fakt wpisania
    > wspolwlascicela nie bedzie stwarzal problemow?

    W razie wpisania do EST ma wpływ na wysokość amortyzacji:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    11. W razie gdy składnik majštku stanowi współwłasnoœć podatnika, wartoœć
    poczštkowš tego składnika ustala się w takiej proporcji jego wartoœci, w
    jakiej pozostaje udział podatnika we własnoœci tego składnika majštku;
    zasada ta nie ma zastosowania do składników majštku stanowišcych wspólnoœć
    majštkowš małżonków, chyba że małżonkowie wykorzystujš składnik majštku w
    działalnoœci gospodarczej prowadzonej odrębnie.
    ---

    W razie niewpisania trzeba oczywiście prowadzić ewidencję przejazdów,
    nie wiem co miałeś na myśli pisząc o "książce ew. pojazdu".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-03-06 13:41:02
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > warto?ć poczštkowš tego składnika ustala się w takiej proporcji jego
    > warto?ci, w jakiej pozostaje udział podatnika we własno?ci tego
    > składnika majštku; zasada ta nie ma zastosowania do składników majštku
    > stanowišcych wspólno?ć majštkowš małżonków, chyba że małżonkowie
    > wykorzystujš składnik majštku w działalno?ci gospodarczej prowadzonej
    > odrębnie.
    > ---
    >
    > W razie niewpisania trzeba oczywiście prowadzić ewidencję przejazdów,
    > nie wiem co miałeś na myśli pisząc o "książce ew. pojazdu".

    A jeśli współwłaścicielem jest bank, który udzielił kredytu na samochód?

    --
    Schwester

  • 4. Data: 2008-03-06 14:03:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Schwester pisze:

    > A jeśli współwłaścicielem jest bank, który udzielił kredytu na samochód?

    Jesteś pewien że bank jest _współwłaścicielem_ a nie jest to po prostu
    zastaw lub przewłaszczenie
    ?
    Jeżeli bank jest współwłaścicielem to powinie spłacać kredyt za "swoją"
    część samochodu, prawda?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-03-06 19:28:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    s...@p...com.pl pisze:
    > Jak to rozwiazac? Chcialbym moc odliczyc koszty eksploatacji. Czy jest
    > szansa by nie korzystac z ksiazki ew. pojazdu? I czy fakt wpisania
    > wspolwlascicela nie bedzie stwarzal problemow?
    Ja mam takiego współwłaściciela. Po zakupie samochodu podarowałem mu
    (właściwie jej) 1% własności i jako wartość początkową ŚT przyjąłem 99%
    wartości z umowy (+ oczywiście jakieś tam koszty rejestracji i innych
    dupereli). Koszty eksploatacji ponoszę ja, więc wpisuję je w 100% w KUP.
    Zyskałem 60% zniżek na OC i AC - zapewne o to Ci w tym wszystkim chodzi?

    Maciek