  • 1. Data: 2004-01-03 19:51:05
    Temat: Ewidencja przebiegu pojazdów dla nie Vatowca
    Od: "Jolanta Madejska" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    reprezentuję wolny zawód, prowadzę prywatny gabinet lekarski na wezwanie, nie
    jestem objęta VATem.
    Pojazd nie jest własnością firmy tylko moją. Pojazd jest kredytowany przez
    bank.

    1. Czy w związku ze zniesieniem możliwości ryczałtowego rozliczania przebiegów
    pojazdu w 2004 również ta eliminacja mnie dotyczy a jeśli nie to czy

    2. Czy wszystkie rachunki związane z eksploatacją auta wpisuję w ewidencję
    pojazdu ?

    3. Jaki sposób wpisywania dla paliwa (BRUTTO???) i środki eksploatacji
    (NETTO????). Przypominam że nie jestem VATowcem

    4. Czy w KPiR wlicza się każdą fakturę pojedyńczo czy zbiorczo za cały miesiąc
    np. dowodem Wewnętrznym ?

    5. Jaki jest sposób obliczenia górnej granicy wysokości KUP (ryczałt*ilość
    kilometrów)?

    Pracuję na swój rachunek, mam swoje auto i nie zatrudniam innych pracowników,
    którzy mają prywatne auta oraz jestem nieVATowcem

    Bardzo proszę o odpowiedź
    Pozdrawiam
    Jolanta Madejska

  • 2. Data: 2004-01-04 05:55:58
    Temat: Re: Ewidencja przebiegu pojazdów dla nie Vatowca
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jolanta Madejska" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:23b9.000001dc.3ff71d28@newsgate.onet.pl...
> [...]
    przebiegów
    > pojazdu w 2004 również ta eliminacja mnie dotyczy a jeśli nie to czy
    Re : Zmiany Ciebie nie dotyczą. Tam chodzi o opodatkowanie pracowniczych
    jazd lokalnych (zamiejscowe pozostają).
    > 2. Czy wszystkie rachunki związane z eksploatacją auta wpisuję w ewidencję
    > pojazdu ?
    Re : Tak. W zestawienie kosztów (element tzw. kilometrówki)
    > 3. Jaki sposób wpisywania dla paliwa (BRUTTO???) i środki eksploatacji
    > (NETTO????). Przypominam że nie jestem VATowcem
    Re : Brutto. Nie jesteś vatowcem, a więc vat-u "swoimi oczami nie widzisz".
    Postrzegasz tylko kwoty brutto.
    > 4. Czy w KPiR wlicza się każdą fakturę pojedyńczo czy zbiorczo za cały
    miesiąc
    > np. dowodem Wewnętrznym ?
    Re : Ani to, ani to. W KPiR wpisujesz wynik kilometrówki , tj. kwotę
    mniejszą z zestawienia kilometrów i zestawienia rachunków. Rozlicza się
    rocznie systemem narastającym.
    > 5. Jaki jest sposób obliczenia górnej granicy wysokości KUP (ryczałt*ilość
    > kilometrów)?
    Re : Tak, ale jeśli masz rachunki na kwotę równą lub wyższą. Jeśli nie -
    górną granicę określa suma rachunków. Patrz też odpowiedź na p. 4.

    Pozdrawiam AR