  • 1. Data: 2008-03-13 19:11:25
    Temat: Faktura VAT - zmiana formy platnosci?
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    Przelecialem kilka stron googlownica, niestety nie
    znalazlem informacji dotyczacej konkretnej sytuacji.

    W styczniu 2008, za uslugi informatyczne zostala wystawiona
    faktura VAT. Termin platnosci 10 dni. Przelew na rachunek.
    Zostala przyjeta przez odbiorce (dostarczona osobiscie),
    czas lecial...

    Od tamtego momentu wystawionych zostalo kilka kolejnych faktur.
    Rowniez dla tego odbiorcy.

    Minely ponad 2 miesiace. Zamiast przelewu, padla propozycja
    zaplaty za wykonane uslugi gotowka/natychmiast od reki.

    Pozostale wystawione faktury zostaly zgodnie z terminem
    ( tytulem przelewu) oplacone.

    Przeczytalem sobie sporo nt. faktur i not korygujacych,
    prawde mowiac nie jestem nawet pewien czy zmiana formy
    platnosci faktury wymaga sporzadzenia noty przez nabywce,
    a moze sprzedawce? A moze wcale?

    Firma to jedno-osobowa DG, bez pelnej ksiegowosci
    i innych wynalazkow.

    -
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com
    Notatki przeciwnika spamu: http://icic.pl
    [ <----- MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ -----> ]

  • 2. Data: 2008-03-13 19:47:37
    Temat: Re: Faktura VAT - zmiana formy platnosci?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 13.03.2008 rezist.com <r...@s...us> napisał/a:
    > Przeczytalem sobie sporo nt. faktur i not korygujacych,
    > prawde mowiac nie jestem nawet pewien czy zmiana formy
    > platnosci faktury wymaga sporzadzenia noty przez nabywce,
    > a moze sprzedawce? A moze wcale?

    Bierz forsę, jak dają i tyle. Na fakturach (w typowych przypadkach) nie
    trzeba pisać niczego o płatności. Niezaliczkowa faktura VAT z płatnością
    ma bardzo, bardzo niewiele wspólnego.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2008-03-13 22:45:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Mar 2008, rezist.com wrote:

    > Przelecialem kilka stron googlownica, niestety nie
    > znalazlem informacji dotyczacej konkretnej sytuacji.

    Ale znalazłeś dyskusje, w których poruszano problem taki,
    że nie ma zakazu umieszczania na f-rze (a ściślej: kartce
    papieru zawierającej fakturę, bo częścią f-ry one się tak
    czy siak nie staną) *innych dokumentów* oraz *innych danych*?
    No to forma płatności nie jest częścią faktury.
    Tak samo, jak dopisek: "na pozycje 2,4,5 udzielamy gwarancji
    24 miesiące oraz rękojmi 3 dni od wydania". To jest
    oddzielny dokument, jak chodzi o zapis "płatność przelewem"
    to jest IMO *oferta* (propozycja) zastosowania danej formy.
    Ani nie musi zostać przyjęta (o ile nie została zaakceptowana
    w umowie bądź na papierku f-ry), ani na samą f-rę nie wpływa.

    Częścią f-ry co najwyżej w rzadkich przypadkach (f-ry VAT-MP,
    f-ry za media itp) może być termin płatności (ale to od
    formy zapłaty trzeba oddzielić).

    > Przeczytalem sobie sporo nt. faktur i not korygujacych,
    > prawde mowiac nie jestem nawet pewien czy zmiana formy
    > platnosci faktury wymaga sporzadzenia noty przez nabywce,
    > a moze sprzedawce? A moze wcale?

    Szukasz przepisu, że "forma jest zwolniona z przepisów
    dotyczących faktury", a hak tkwi w tej samej różnicy
    z którą niekiedy podatnicy mają problem z samym podatkiem
    VAT co do zasady: nie potrzebuje zwolnienia, bo *nie
    podlega* (pod przepisy o f-rach) :)

    pzdr, Gotfryd