    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT - zmiana formy platnosci?
    Date: Thu, 13 Mar 2008 23:45:33 +0100

    On Thu, 13 Mar 2008, rezist.com wrote:

    > Przelecialem kilka stron googlownica, niestety nie
    > znalazlem informacji dotyczacej konkretnej sytuacji.

    Ale znalazłeś dyskusje, w których poruszano problem taki,
    że nie ma zakazu umieszczania na f-rze (a ściślej: kartce
    papieru zawierającej fakturę, bo częścią f-ry one się tak
    czy siak nie staną) *innych dokumentów* oraz *innych danych*?
    No to forma płatności nie jest częścią faktury.
    Tak samo, jak dopisek: "na pozycje 2,4,5 udzielamy gwarancji
    24 miesiące oraz rękojmi 3 dni od wydania". To jest
    oddzielny dokument, jak chodzi o zapis "płatność przelewem"
    to jest IMO *oferta* (propozycja) zastosowania danej formy.
    Ani nie musi zostać przyjęta (o ile nie została zaakceptowana
    w umowie bądź na papierku f-ry), ani na samą f-rę nie wpływa.

    Częścią f-ry co najwyżej w rzadkich przypadkach (f-ry VAT-MP,
    f-ry za media itp) może być termin płatności (ale to od
    formy zapłaty trzeba oddzielić).

    > Przeczytalem sobie sporo nt. faktur i not korygujacych,
    > prawde mowiac nie jestem nawet pewien czy zmiana formy
    > platnosci faktury wymaga sporzadzenia noty przez nabywce,
    > a moze sprzedawce? A moze wcale?

    Szukasz przepisu, że "forma jest zwolniona z przepisów
    dotyczących faktury", a hak tkwi w tej samej różnicy
    z którą niekiedy podatnicy mają problem z samym podatkiem
    VAT co do zasady: nie potrzebuje zwolnienia, bo *nie
    podlega* (pod przepisy o f-rach) :)

    pzdr, Gotfryd