  • 1. Data: 2016-05-20 12:07:32
    Temat: JPK jak wyliczyć wielkość firmy
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    http://vat.pl/1805-juz-w-2016-r-ewidencje-vat-tylko-
    elektronicznie-i-raportowane-co-miesiac-do-urzedu-10
    920/

    W ustawie 2004r o swobodzie działalności gosp.
    1807

    Art.105 jest
    2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów,
    wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający
    równowartości w złotych [...]

    Jak za/liczyć "operacji finansowych"?

    Kupiłem towar za 1mln
    Sprzedałem (dla wielu kontrahentów) za 1,2mln

    Liczyć 1,2mln (obrót ze sprzedaży) a operację finansową? doliczyć zakup
    1mln jako operację, czy podwójnie, (np. wyciag bankowy) jest 1mln
    zakupu i 1,2mln zapłat (które niejako już zostały wliczone do kwoty
    obrotu).

    1,2mln (obrót) + 1mln zakup + 1,2mln zapłat (czy to się nie
    liczy do operacji finansowych?)

    Przepraszam za chaos. Mam duże ciśnienie ;)

  • 2. Data: 2016-05-20 12:54:05
    Temat: Re: JPK jak wyliczyć wielkość firmy
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    Dnia 2016-05-20, o godz. 12:07:32
    jedenptak <n...@d...pl> napisał(a):

> [...]
    elektronicznie-i-raportowane-co-miesiac-do-urzedu-10
    920/

    > W ustawie 2004r o swobodzie działalności gosp.
    1807

> [...]
    > 2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów,
    > wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający

    Może jeszcze inaczej. na goglach właściwie wszędzie jest mowa o
    *przychodach z operacji finansowych* np.

    http://www.vademecumksiegowego.pl/artykul_narzedziow
    a,307,0,2449,charakterystyka-kosztow-i-przychodow-fi
    nansowych.html

    Czyli mam rozumieć, że pod pojęciem operacji finansowych są rozumiane
    jedynie jako (j.w.) (operacje) przynoszące zyski (np. odsetki) a nie
    ogólnie przelewanie pieniędzy.

  • 3. Data: 2016-05-20 16:20:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 12:07, jedenptak pisze:

> [...]
    > 2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów,
    > wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający

    Czytać po kolei.
    Sprawdzić czym jest obrót.
    Sprawdzić wartość logiczną zdań ze spójnikami,
    alternatywą itp