  • 11. Data: 2020-04-21 12:43:54
    Temat: Re: Jak wygenerowac mikrorachunek do oplacania ryczaltu?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 07:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak widać w tym kraju każdy może dostać numer Twojego rachunku ;-)
    > Przypomnij mi, czy np. wpłacenie za kogoś pieniędzy z tytułu grzywny lub
    > wykroczenia jest zgodne z prawem, czy sprzeczne?
    > Lecę po kolę i czipsy czekając na sprawy "wysoki sadzie przecież nie
    > wiem kto za mnie zapłacił tamte 15 melonów podatku, a urząd przestał
    > przysyłać wezwania no to nie płaciłem".

    A co komu ze znajomości numeru rachunku?
    Pomijając fakt, że wyjaśnianie takiej pierdółki trwa kilka minut

  • 13. Data: 2020-04-21 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Ty jesteś jeden z tych pod moim starym blokiem, gdzie trzech przy
    > piwie gogluje każdy w swoim w fonie zamiast gadać po próżnicy.
    > Doświadczenie z goglami coraz większe, że jak wpiszę Budzik to
    > pierwsze piętnaście stron będzie sklepów z budzikami.

    Masz prawo odmrazac sobie uszy, chocby na złosc rodzicom!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 12. Data: 2020-04-21 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Jak widać w tym kraju każdy może dostać numer Twojego rachunku ;-)

    To nie jest twój rachunek!

> [...]
    > czipsy czekając na sprawy "wysoki sadzie przecież nie wiem kto za
    > mnie zapłacił tamte 15 melonów podatku, a urząd przestał przysyłać

    I to sa problemy prawdziwego mezczyzny! ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 14. Data: 2020-04-21 22:30:07
    Od: Kviat

    W dniu 21.04.2020 o 07:46, ąćęłńóśźż pisze:

    > Lecę po kolę i czipsy czekając na sprawy "wysoki sadzie przecież nie
    > wiem kto za mnie zapłacił tamte 15 melonów podatku,

    Ale nadal wiesz, że to nie ty zapłaciłeś.
    Jak zapłacisz swoje 15 melonów podatku, to urząd się zorientuje, że coś
    jest nie tak i że na koncie ma nadmiarowe 15 melonów podatku.

    > a urząd przestał
    > przysyłać wezwania no to nie płaciłem".

    Czyli jak urząd nie przysyła wezwań, to nie wiesz czy zapłaciłeś czy nie?

    Czipsa?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2020-04-22 09:11:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 07:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak widać w tym kraju każdy może dostać numer Twojego rachunku ;-)

    To jest rachunek US a nie mój.
    A poza tym zakładając, że PESEL to dane osobowe podlegające ochronie to
    skąd ten każdy będzie wiedział, że to akurat numer rachunku dla moich wpłat.

> [...]
    > Lecę po kolę i czipsy czekając na sprawy "wysoki sadzie przecież nie
    > wiem kto za mnie zapłacił tamte 15 melonów podatku, a urząd przestał

    Co ma piernik do wiatraka?
    Jak był jeden rachunek US to ktoś też mógł wpłacić że to niby ty.
    P.G.

  • 16. Data: 2020-04-22 14:36:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale raczej była różnica w polach 'Tytuł'??
    Wpisanie cudzego imienia nazwiska adresu i nr identyfikacyjnego oraz konkretnego US
    to nie mogła być "literówka wysoki urzędzie".

    -----

  • 17. Data: 2020-04-22 15:22:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 14:36, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale raczej była różnica w polach 'Tytuł'??
    > Wpisanie cudzego imienia nazwiska adresu i nr identyfikacyjnego oraz
    > konkretnego US to nie mogła być "literówka wysoki urzędzie".

    Zrób może choć z raz taki przelew i zobacz co się wpisuje,
    zanim zaczniesz wypisywać takie pierdoły.

  • 18. Data: 2020-04-22 15:47:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5e9d7f34$1$17364$6...@n...neostrada.pl

    : Serio pytam, do tej pory wynajmującej taki
    : mikrorachunek nie był do niczego potrzebny.

    Jak zapłacić i przy okazji nie napotkać możliwości generowania?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2020-04-22 15:56:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5e9e88d1$1$501$6...@n...neostrada.pl

    : Jak widać w tym kraju każdy może dostać numer Twojego rachunku ;-)

    Taki nr jest tak Twój jak Twoja jest szkoła, w której pobierałeś naukę.
    Nie podatnik jest właścicielem takiego rachunku, lecz instytucja państwowa.
    NBP chyba ;) prywaciarzom nie prowadzi/obsługuje rachunków bankowych...

    : Przypomnij mi, czy np. wpłacenie za kogoś pieniędzy z tytułu
    : grzywny lub wykroczenia jest zgodne z prawem, czy sprzeczne?

    IMO zgodne, ;) ale niekoniecznie grzywnę anuluje/spłaci. ;)
    (jakże podarowanie Fiskusowi dobra może być sprzeczne z prawem?!)

    Jest lepszy dylemat -- przedterminowe zapłacenie VAT.
    Czy jakiekolwiek zapłacenie nienależnego podatku.

    [ale w jakimś celu prawo jest komplikowane!
    gdy ktoś zbyt głośno szczeka, może liczyć się
    z drobiazgową kontrolą; ja jestem potulny, nie
    wadzę wADzy, nie narzekam -- więc nie obawiam
    się takich kontroli...]

  • 20. Data: 2020-04-22 16:11:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5ea03a3c$0$510$6...@n...neostrada.pl

    : Ale raczej była różnica w polach 'Tytuł'??
    : Wpisanie cudzego imienia nazwiska adresu
    : i nr identyfikacyjnego oraz konkretnego US
    : to nie mogła być "literówka wysoki urzędzie".

    Były dedykowane przelewy i pozostały dedykowane.

    -=-

    IMO Fiskus mógłby sięgać własnoręcznie w czeluści podanych
    kont podatników po kwoty wskazane w stosownych deklaracjach.
    PIT jest miesięczny a stosowna deklaracja nie? -- owszem, ale
    choć niektóre podatki można by tak obsłużyć, zaś PIT mógłby
    być obsługiwany jakoś inaczej -- choćby za sprawą jakiejś
    mikrodeklaracji zawierającej tylko miesiąc i kwotę...

    Coś na kształt polecenia zapłaty -- za gaz, elektryczność, telefon...

    Podobnie z ZUS -- też mógłby wydzierać płatnikom za sprawą
    PZ z kont tychże płatników bez angażowania komornika i bez
    kosztownych monitów...

    [wiem, wiem -- bezrobocie trzeba zwalczać... a wzrost PKB
    budowany jest także wzrostem sprzedaży papieru i wzrostem
    przychodów poczty...]

    Przynajmniej do możliwości konta...

    --