  • 1. Data: 2002-02-26 21:28:12
    Temat: Re: Oplaty za firmowe z nie-firmowego i vice versa
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Pawel F." <p...@m...ariadna.pl> napisał w wiadomości
    news:a5gumq$nor$2@news.lublin.pl...
    > Czy jest jakies sensowne wytlumaczenie na przepis, dlaczego z rachunku /
    > karty platniczej prywatnej nie mozna placic za faktury firmowe? (i chyba
    > podobno na odwrot).

    Że z rachunku, to umiem zrozumieć, ale z karty płatniczej ?????
    Jaką metodą urzędnik będzie dochodził którą kartą zapłacono ???
    Ja tego nie pam,ietam następnego dnia i nie jest to na fakturze odnotowane
    No więc jak to wykryć ???
    A konsekwencje? Im się naprawdę nudzi....
    Posprzątali by trochę ulice-tak u nas brudno, zamiast zaczepiać spokojnych
    ludzi

  • 2. Data: 2002-02-26 21:28:56
    Temat: Oplaty za firmowe z nie-firmowego i vice versa
    Od: "Pawel F." <p...@m...ariadna.pl>

    Czy jest jakies sensowne wytlumaczenie na przepis, dlaczego z rachunku /
    karty platniczej prywatnej nie mozna placic za faktury firmowe? (i chyba
    podobno na odwrot).

    Jakie sa za to konsekwencje???

  • 3. Data: 2002-02-26 21:41:05
    Temat: Odp: Oplaty za firmowe z nie-firmowego i vice versa
    Od: "Pawel F." <p...@m...ariadna.pl>

    > Posprzątali by trochę ulice-tak u nas brudno, zamiast zaczepiać spokojnych
    > ludzi

    Ja tam sie moge dostosowac, nic mnie to nie kosztuje, natomiast mnie to po
    prostu ciekawi...

    pzdr

  • 4. Data: 2002-02-26 22:21:01
    Temat: Re[2]: Oplaty za firmowe z nie-firmowego i vice versa
    Od: b...@i...pl (biurach)

    przeczytałem, inkoguto,

    Tuesday, February 26, 2002, 10:28:12 PM, you wrote:

    i> Użytkownik "Pawel F." <p...@m...ariadna.pl> napisał w wiadomości
    i> news:a5gumq$nor$2@news.lublin.pl...

    i> Że z rachunku, to umiem zrozumieć, ale z karty płatniczej ?????
    i> Jaką metodą urzędnik będzie dochodził którą kartą zapłacono ???
    i> Ja tego nie pam,ietam następnego dnia i nie jest to na fakturze odnotowane
    i> No więc jak to wykryć ???
    i> A konsekwencje? Im się naprawdę nudzi....
    i> Posprzątali by trochę ulice-tak u nas brudno, zamiast zaczepiać spokojnych
    i> ludzi

    nie ma, reszta to PRL !

    --
    Pozdrawiam,
    biurach mailto:b...@i...pl

  • 5. Data: 2002-02-26 22:56:24
    Od: "KX" <k...@p...fm>

> [...]
    > Czy jest jakies sensowne wytlumaczenie na przepis, dlaczego z rachunku /
    > karty platniczej prywatnej nie mozna placic za faktury firmowe? (i chyba
    Może chodzi o to że korzystając z karty płatniczej do konta firmowego
    korzystasz prywatnie
    z konta za które płacisz prowizję którą dajesz w koszty? Ale to trochę
    naciągane.
    Może to raczej wynika regulaminu konkretnego banku?
    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 6. Data: 2002-02-27 10:00:16
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Pawel F. <p...@m...ariadna.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a5gumq$nor$...@n...lublin.pl...
    > Czy jest jakies sensowne wytlumaczenie na przepis, dlaczego z rachunku /
    > karty platniczej prywatnej nie mozna placic za faktury firmowe? (i chyba
    > podobno na odwrot).

    Wytlumaczyc to moze sie i da, ale po co.
    IMHO martwy przepis.

    Karol

  • 7. Data: 2002-02-27 12:51:38
    Od: "Matek" <h...@p...onet.pl>

    interpreracja jest taka: że jeżeli płacisz z własnych środków za fakturę
    zakupową osoby prawnej to udzielasz pożyczki tej firmie a to już jest
    związane z różnymi obowiązkami, i vice versa
    pozdrawia mateusz

  • 8. Data: 2002-02-27 13:04:59
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Matek <h...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5ikrj$5uq$...@n...tpi.pl...
    > interpreracja jest taka: że jeżeli płacisz z własnych środków za fakturę
    > zakupową osoby prawnej to udzielasz pożyczki tej firmie a to już jest
    > związane z różnymi obowiązkami, i vice versa

    W jaki sposob na to wpadles?
    I co ma do tego bank, ktory zabrania uzywac karty prywatnej do DG?
    Czyzby bank martwil sie o nas jako podatnikow?

    Karol

  • 9. Data: 2002-02-27 17:30:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2002, Matek wrote:

    >+ interpreracja jest taka: że jeżeli płacisz z własnych środków za fakturę
    >+ zakupową osoby prawnej to udzielasz pożyczki tej firmie

    IMO nie.
    Jako pracownik wielokroć kupowałem "za własne", później kasa
    mi zwracała. Jak wyjeżdżałem na delegację (z hotelami zdarzało
    się kilka tysięcy "załapać") to tez nie zawsze dostawałem
    zaliczkę i świat się nie zawalił.
    IMO *pewnym* problemem może być postawienie zarzutu wykorzystywania
    konta do celów firmowych i nie ujmowanie przychodu (np. z odsetek).
    Ktoś tu kiedyś pisał że US potrafił np. podważyć ryczałt z takiego
    powodu !
    [...]
    >+ pozdrawia mateusz
    [...]
    >+ > Że z rachunku, to umiem zrozumieć, ale z karty płatniczej ?????
    >+ > Jaką metodą urzędnik będzie dochodził którą kartą zapłacono ???
    >+ >[...] No więc jak to wykryć ???

    Jeśli tylko DW to IMHO nie ma podstawy.
    Ale ja zazwyczaj dołączam wyciąg... wtedy mógłby być problem.

    Umówmy się że w większości przypadków jest to czepianie się.
    ALE - pamiętając że w pewnej firmie (było na stronach
    "prasowoprawniczych") kontroler wywalił z kosztów dystrybutor
    wody (i zakupy wody też) bo "nikt mu nie zwrócił uwagi że
    się napił" :> (więc "nie służy tylko pracownikom") no to...
    No comments, fakt niestety rzeczywisty a nie wyimaginowany :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-02-27 17:41:15
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Matek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > interpreracja jest taka: że jeżeli płacisz z własnych środków za fakturę
    > zakupową osoby prawnej to udzielasz pożyczki tej firmie a to już jest
    > związane z różnymi obowiązkami, i vice versa

    Jeśli to miałaby być prawda, to stopień mojego obrzydzenia i pogardy dla
    polaczków wzrósł.
    Samiśmy sobie zgotowali ten los ????
    Pozwólcie polakom się rządzić.... [Bismarck]

    Wielokrotnie będąc najemnikiem wykładałem swoją gotówkę , którą później
    rozliczałem.
    I nie widziałem powodu naliczyć pracodobiorcy "haraczu" za utracone zyski [z
    odsetek (?)]

    I taki buc skarbowy się będzie wpier* brudnymi buciorami w cudzą świadomość,
    chcąc jakiś kar. A może on "po prostu" chce dorobić ???? W łapę ? Tylko
    trzcinką!